۱۷ مرداد ۱۳۸۸

سطح روزافزون اعدام قاچاقچیان و نرخ رو به پایین مواد مخدر



"در کمتر از 50 روز بیش از 115 نفر در ایران اعدام شده اند ، جرم اکثر این اعدام شدگان قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر اعلام شده است . "
- مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر باید باعث ایجاد ترس دربین وارد کنندگان و فروشندگان دیگر شده و تا حدودی عرضه این مواد دچار اختلال شود (لااقل برای مدت زمان کوتاهی ).
- از جمله اصول اولیه در اقتصاد که کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان هم با آن آشنا هستند اصل مربوط به عرضه و تقاضا و تاثیر آن بر قیمت هاست (وجود تقاضا و کاهش عرضه باعث افزایش ناگهانی قیمت کالا می شود ).
- به گفته متخصصین امر! نرخ مواد مخدر (تریاک ، بنگ و حشیش و ...) بشدت در حال نزول است و یک مقایسه سر انگشتی نشان می دهد که نرخ تریاک در چند ماهه اخیر به نسبت یکسال گذشته به کمتر از نصف و به نسبت چند سال قبل به کمتر از یک پنجم رسیده است ( در حال حاضر نرخ تریاک در بازارهای شهرستان و توسط فروشندگان خرده پا - ساقی ها - مثقالی 2000 تومان می باشد ).
- یک ضرب المثل لری داریم با این مضمون که " یا کیل کمه یا کیال دزه " ترجمه به فارسی : یا کیل ( ظرف اندازه گیری غلات ) کم شده و یا کیال ( تقسیم کننده ) دزده .( شاید هم اصلا ربطی به موضوع نداشته باشد )
تا فراموش نکردم : اگر هوادار رپ هستید ( من این روزها از هواداران پر و پا قرص رپرها هستم ) ترانه " اینجا ایرانه ..." را از دست ندهید .
در ضمن : متاسفانه کاریکاتوریست طرح بالا را پیدا نکردم .

۳ نظر:

صمد گفت...

سلام
انگار دیگه همه چیز تو این مملکت واسمون گندیده شده
همه چیز
...

هلیا گفت...

سلام رضا
خوبی؟ کامنتت رو همین الان دیدم بعد از یک ماه و چند روز.
جالب بود که از کوچم خبر داری. اینجا ای بد نیست شرایط خاص خودش رو داره، شکاف فرهنگی و این داستانها،یه جورایی منو تو سکوت بردهو نطقم کور شده، دارم سعی میکنم خودم رو وفق بدم، به زودی مینویسم، ممنون که به یادم بودی.
تا بعد

ناشناس گفت...

میگماشما کلا فیلترین یا من کلا خراب؟؟؟