۱۳ مرداد ۱۳۸۸

این اعداد لعنتی


تا حرفی از شمارش و عدد به میان می آید سگرمه هایش در هم می رود و می گوید دایی نگفتم من با اعداد مشکل دارم ؟! واقعا هم دارد ، مشکل دارد با اعداد . می گوید خوب می شود اگر به جای چهار قرص نان بگوییم نان و به جای نیم کیلو گوشت بگوییم گوشت ... از جزیره ای هم می گوید که در آن اعداد کارائی ندارند و مردم نیازی به استفاده از اعداد و ارقام ندارند ( راست و دروغش البته به حساب خودش ).
اعداد در بعضی موارد کارائی ندارند ، نه در جزیره ای در اقیانوس آرام که در همه جای جهان . مثلا چه فرقی دارد که در جنگ جهانی دوم یک میلیون نفر در کوره های آدم سوزی از بین رفته باشند (آنچنانکه احمدی نژاد می گوید ) و یا بیش از شش میلیون نفر (آنچنانکه دیگران می گویند ) چون بهر حال جنایتی رخ داده است و عده ای به وحشتناک ترین وجه ممکن کشته شدند، یا مثلا چه فرق می کند همین دیروز بعد از مراسم تنفیذ صد نفر در اعتراض به خیابانها آمده باشند ( آنچنانکه خبرگزاری فارس می گوید ) و یا هزاران نفر (آنچنانکه دیگران می گویند ) چون در هر صورت عده ای به این امر معترضند و بر این اعتراضشان هم مُصِرند.
اگر این اعداد لعنتی دست از سر آدمی بر می داشت !
پی نوشت : تا سنین دو تا سه سالگی نهایت شمارش تا عدد سه بیشتر نمی رود و سه بزرگترین عدد است ( چیزی معادل بسیار ) و وقتی کودکی می گوید سه تا دوستت دارم ، شاید منظورش همان بی نهایت باشد . و هر چه بزرگتر می شویم اعداد هم بزرگتر می شوند اما هیچگاه دیگر هیچ عددی به بزرگی عدد سه در سنین دو تا سه سالگی نمی شود .


۴ نظر:

صمد گفت...

سلام

البته این اعداد در مثلا 22 بهمن وحشتناک بالا می رو یا در 13 آبان و یا در مثلا ختم فلان شخصیت مثلا عالی مقام روحانی.....

دوسال ونیمه از ناکجا آباد گفت...

ساده بگم دوتا ونیم دوست دارم.اون نیم تای بقیش هم واسه اینه که تو زندگی اگه به چیزی دل ببندی خیلی زود می پره از اینش می ترسم.

Unknown گفت...

یک قبیله بدوی هست که اینطوری میشمره:
یک
دو
یک دو
دو دو
خیلی
خیلی یعنی فرقی نداره 5 تا باشه هزاران تا!

فیدوس گفت...

ممنونم بهتاش ، نمایه که باز نمیشه ، اما حدس من بهتاش داور پناه س