۲ مهر ۱۳۸۹

دستها ، موبایل ها و نوجوان چهارده ساله ای که در میان شعله های آتش می سوزد / خبر و فیلم

تصادف که خبر تازه ای نیست در اخبار روزانه ایران ، کشته و مجروح شدن هم نه ، که سهم شبانه روز این ملت از سی کشته در تصادفات به رقم پنجاه نزدیک شده است . عادت کرده ایم به دیدن صحنه های دلخراش بدن های تکه پاره و جسدهای سوخته ناشی از تصادفات جاده ای ، اما :
اواخر تابستان امسال ( بیست و هشتم شهریور ) در کیلومتر 5 جاده دهدشت - سوق ( محل تصادف روی گوگل مپ )خودرو رونیز حمل پول بانک صادرات با سمند ویژه بین شهری از روبرو برخورد می کند ( به علت سبقت بیجای خودرو حمل پول از یک موتور سیکلت ) . بر اثر سرعت بیش از حد هر دو خودرو شدت برخورد بسیار بالا بود . چند دقیقه بعد از تصادف ، خودرو رونیز آتش گرفته اما قبل از آن راننده و دیگر سرنشین فرصت بیرون آمدن از ماشین را پیدا می کنند . ماشین سمند هم چند دقیقه بعد آتش می گیرد ، راننده بر اثر شدت ضربه جان می دهد اما مسافر جلو که زخمی شده تا چندین دقیقه سعی در بیرون آمدن از شیشه بغل خودرو دارد که موفق می شود بدنش را هم تا نیمه از ماشین بیرون بیاورد! سمت راننده سمند در آتش می سوزد و در سمت دیگر مسافر چهارده ساله آن سعی در فرار از آن جهنم را دارد ( فیلم 1). دوباره تکرار می کنم که این صحنه ها در کشور بدل به امری روزمره و برای همه ما امری عادی شده است اما :
در همه آن لحظاتی که نوجوان چهارده ساله سعی در بیرون کشیدن خود از شیشه سمند در حال اشتعال را دارد دستهای بسیاری بجای یاری کردن ( به هر طریق ممکن ) به این نوجوان ، موبایل بدست از این صحنه فیلم برداری می کنند ( فیلم 1) ، دستهایی که اگر هر کدام یک مشت خاک می ریختند شاید ...
و سرانجام تلاش نوجوان چهارده ساله تنها ره بجایی نمی برد و لحظاتی بعد خودرو سمند بر اثر انفجار از بین می رود و ... ( فیلم 2)
ماشین آتش نشانی شهر دهدشت بعد از چهل دقیقه در صحنه ( 5 کیلومتری شهر ) حاضر می شود و زمانی که حاضر می شود آب ندارد ( به گفته شاهدان عینی ) و آمبولانس اورژانس دهدشت هم ساعتی بعد می آید تا اجساد سوخته را به بیمارستان ببرد .
در ضمن : محل تصادف در 500 متری روستای دره لبک و تقریبن دویست متری یک کارگاه بلوک زنی است !
پی نوشت :( هر دو فیلم دارای صحنه های بشدت دلخراش هستند و پیشنهاد می کنم اگر طاقت دیدن چنین صحنه هایی را ندارید فیلم ها را نبینید .
لینک مطلب در بالاترین
- لینک خبر در وبسایت دهدشت نیوز

۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

دستهایی که کمک میکنند بهتر ار لب هایی هستند که دعا میخوانند . کوروش کبیر

ناشناس گفت...

توی ایران واقعا یه مناطقی هست که ساکن هاش از آدم نئاندرتال هم عقب موند ترن از نظر ضریب هوشی و انسانیت. فکر نکنم هم چین چیزی رو بشه تو هیچ جای دنیا دید که یه نفر چند دقیقه سعی‌ کنه خودشو نجات بده اونم جلوی ۴۰ تا نر خر و ماده خر که بدون کوچکترین کمکی‌ الله اکبر میگن و فیلم میگیرن. البته راستشو بخواین تو ایران کلا انسانیت چیز با ارزشی نیست.

مهدی عبداللهی گفت...

ما هر چه می کشیم از این محرم و صفر است!
طرف داره تو آتیش می سوزه بی غیرت ها اون همه آدم دارن الله و اکبر می گن. 5 نفر آدم با خونسردی نزدیک می شدن می تونستن اون رو از ماشین بکشن بیرون
توی ماشین بمب که نیست
بالاخره با این همه آدم قابل مهار بود.
امیدوارم روزی بیدار بشیم.

فرهاد گفت...

چشم هایم را می بندم پشت به آینه ، چند قدم دور می شوم ، وقتی چشمهایم را باز می کنم همه جا در سکوت بی مهری است

ناشناس گفت...

خاك بر سر اون حروم لغمه كه داره فيلم برداري ميكنه بي خيال داره فيلم ميگيره اشك ادم در مياد خاك بر سر همه اين ملت كه فرهنگ كمك رو ندارند , خاك بر سر من

ناشناس گفت...

واقعا دردناک بود.
دردناک تر از اون حماقت مردمی بود که الله اکبر گویان تنها نگاه میکنند...
اگر الله ، اکبر بود و کاری میتوانست بکند که...
متاسفانه حماقت تا جان و روحمان نفوذ کرده...
آره الله اکبر ...خیلی هم اکبر...حالا همه میتونیم خوشحال باشیم...

ناشناس گفت...

حکومت اینقدر پول وامکانات در دامن عشایر(سابقا"غیور)ریخته وانها راجیره خوار خود ساخته که دیگر حاضر نیستند بخاطر هیچ چیزی جان شیرین تر از عسل خود رابخطربیندازندوتنهاوضیفه شان شده شرکت در تظاهرات حکومتی وده بار ری دادن در یک انتخابات

ناشناس گفت...

آدما چقدر می تونن پست و خودخواه باشن !!! اون فیلم بردارای حروم زاده حالمو بهم زدن ، اعصابم ریخت به هم ... مردشور اون دین و ایمونتونو ببرن که کافرا از شما انسان ترند !

ناشناس گفت...

vaghean nemidoonam chi beam.
motasefam bar hamamoon.
ajab mardomani hastim.

ناشناس گفت...

Mardom mitarsidand ke mashini ke bache tush bud monfajer beshe.

ناشناس گفت...

واقعا ناراحت کننده است.
به اکثریت ایرانیان برای از دست دادن شرف و انسانیت تبریک میگم.
کاش روزی همگی انسان میشدیم.

ناشناس گفت...

Farhad rad - به خدا به تمام مقدسات ما آدم ها بعضی مواقع از حیون هم پست تر هستیم. من اشکم در اومد این ویدئو رو دیدم :( یه آدم که داره تلاش می کنه تو آتیش ماشین نسوزه نزدیک به 3 دقیقه ... اما آدم های کثافت اطراف به جای کمک کردن به اون آدم دارند فیلمبرداری می کنند و اون تو آتیش می سوزه ه ه ه ه ه ه « خاک بر سر بعضی از ما آدم ها خاک .........‎

اصقری گفت...

آقا جان، مردم ما همچین یه هوا **خل تشریف دارن! به کسی بر نخوره حالا، من هم یکی‌شون! نمی‌دونم به خاطر ژنتیک ماست، به خاطر تغذیه‌ست، مال آب و هوائه، مال چیه واقعا.

ناشناس گفت...

خطاب به آقا/خانم ناشناس:

شاید این طور بود که مردم می ترسیدند ماشین منفجر شود، اما ایستادن و "الله اکبر" بلغور کردن و از همه بدتر فیلمبرداری از این صحنه دلخراش چگونه قابل توجیه است؟ زمان تظاهرات هم موبایل به دستان فیلمبردار را می دیدیم که از جنازه ها عکس و فیلم می گرفتند. آن زمان می شد گفت شاید آنها می خواستند رسانه های خارجی را از اتفاقات داخل ایران مطلع کنند و کارشان تا حدی قابل دفاع بود، اما حالا چطور؟

اگر واقعا" ایران و ایرانی این است، همان به که امثال احمدی نژاد نمایندگان کشورمان در محافل جهانی باشند.

بهار گفت...

سلام. من اصلا تحمل ندارم نگاه کنم. اما اینطور که بقیه کامنت گذاشتن خیلی دردناک بوده. متاسفم

ناشناس گفت...

واقعا حق دارن مردم لر ها را مسخره کنند، مردونگی مرده به خدا!. ولی جه باید کرد؟؟؟ خدا به خانوادشون صبر بده."به اون مضخرفایی که داشتن تو اون لحظه فیلمبرداری میکردن عقل" واقعا چیزی به اسم غیرت تو وجودشون بود؟

رزمخواهی گفت...

سلام
بارک الله به این غیرت! بارک الله!
البته وقتی دولت خودباخته خاتمی 8 سال لیبرالیسم رو ترویج کنه تا مردم بی خیال غیرت بشن و بچسبن به عقلشون که میگه دنیا و لذت در اولویتن، خوب معلومه "عشایر غیور" چه بلایی سرشون میاد!
بی خود به خدا و پیغمبر توهین نکنین.
اشکال از خودمونه که به این آشغال ها 8 سال قدرت دادیم. وقتی تئوریسین های فکریشون بگن آقا کدوم آخرت، کدوم پاداش و جزا، کدوم کشک، کدوم فضائل اخلاقی و رذائل اخلاقی، خوب ما "عشایر غیور" هم کسمون خل میشه میگیم چرا بیخودی خودمون رو بندازیم تو هچل؟! ممکنه ماشین منفجر بشه و بمیریم! اشکال از اینه که دنیا زده شدیم و جالبه یکی مثل این سیدی لائیک مدعی غیرت میشه!
میدونم اونقدر بی جربزه ای که این کامنت رو منتشر نمی کنی.
شاشیدم به این حکومت که یه لائیک مثل رضا سیدی پور نسل های آینده شو تربیت میکنه.

رضا سیدی پور گفت...

امیدوارم لائیتیسه و لیبرالیسم ! بر غیرت آقای رزمخواهی اثر نگذاشته باشد و این اسم واقعن اسم واقعی او باشد و بعد از این با جیمیل رسمی بالا بیاید نه با ایمیل عماد جی جی 007!در ضمن اینقدر شاش ش را هدر ندهد شاید بعدها لازمش بشود !در هر صورت من در نه در این نوشته و نه در هیچ جای دیگری ادعای غیرت نکرده ام ، و در این متن فقط فیلمی از وضعیت ایجاد شده نشان دادم همین

مهران رضایی گفت...

جناب رزمخواهی
با منطق خودتون جواب میدم
پس معلومه شما اون 22 سال قبل خاتمی چه غلطی میکردین که تو اون 8 سال همش پنبه شد و غیرت و چه و چه نابود شد ؟
تازه الان هم که 5 ساله دولت به شما فرهنگ سازان غیرت برگشته پس اشکال از خودتونه که نتونستین تو 27 سال به اندازه ی 8 سال فرهنگ سازی کنید آقای با غیرت.
اما
اصل جریان اینه که شما از بس خرافات به خورد مردم دادین که فک میکنن با گفتن الله اکبر آتیش خاموش میشه و اون نوجوون بیچاره نمیسوزه و اتفاقن شما تو کل این سی و دو سال انسانیت رو کشتین فرهنگ کمک کردن به هم نوع رو نابود کردین و خیلی چیزای دیگهو به جاش دروغ و تزویر و چاپلوسی و خرافات رو به مردم دادین .
آره بشاش به این حکومت که لایقه شاشیدنه اون شاش امثال تو که حیفه شاش ....

. . . . . . . . .! گفت...

سلام.شمايي كه داري ازنميدونم كجاكامنت ميزاريدوبدون اينكه فكرقرارگرفتن توي اون شرايط وحشت اورروبكنيددارين اون آدماروبه بيغيرتي وحيوان بودن محكوم ميكنيداونايي كه دارن فيلم ميگيرن هم ادم هستن.هم دلشون سوخت هم كاري ازدستشون برنميومد از همه ماها هم بر نميومد بيغيرت رزمخواهيه نه ادمايي كه اونجا بودن اون ادما بي تقصيرنيستن اما حيوون هم نيستن
ساعت2ظهرتابستان ماشيني كه زبانه هاي اتش داره اونو ميبلعه.اگرهمه ماهاهم اونجابوديم كاري نميتونستيم بكنيم.فقط سوپرمن ميتونست اونجاكمك بكنه كه متاسفانه موجود نبود.بحول قوه الهي درصفربعدي رايس جمهور درخواستش رو ميديم