۲۲ شهریور ۱۳۸۹

دانش آموزان را "تربیت سیاسی" می کنند

این بوی ماه مدرسه انگار ول کن ما نیست ، اینجا را ببینید ، ایلنا نوشته است که قرار است از امسال و در دو دوره راهنمایی و دبیرستان کتابی تحت عنوان "تربیت سیاسی" تدریس شود . انتهای خبر ایلنا اشاره ای مختصر به مفاد این کتاب آموزشی کرده اما خوب معلوم است که "مربیان تربیتی" قرار است بینوا دانش آموزان را چه تربیتی کنند . نگاهی به احزاب و گروه های سیاسی کشور ، بهائیت و وهابیت ، ولایت فقیه و مهدویت و ... از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب "تربیت سیاسی" است .
پی نوشت : اصولن با کلمه "تربیت" مشکل دارم و معتقدم که تربیت یک جورهایی با جک و جانور بیشتر مرتبط است تا آدم ! البته این نظر شخصیه من هست و وحی منزل نیست و البته قابل تغییر می باشد .
در ضمن : از همین حالا خیلی ها را می بینم که دندون تیز کرده اند برای حق التدریس این درس دم دست که قطعن نه نیاز به تخصص دارد و نه نیاز به شب خوانی های معمول معلمان محترم و محترمه برای دروس تازه .
البته : البته و مطمئنن نصیبی از این درس به من و امثال من نمی رسد و بهتر است که اصلن فکر حق التدریس راحت الحلقوم آن از ذهن منحرف ما نگذرد .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
خیلی دوست داشتم بعد از خوندن این پست که خیلی خیلی اتفاقی خوندم(!!) بیخیال میرفتم پی کارم ولی نتونستم این حرف رو نزنم که " دلم برای خانواده هایی که بچه شون به شما میگه معلم، می سوزه"
معلمی در وهله اول "دغدغه" میخواد آقا.
دغدغه رشد و تعالی. همون چیزی که متاسفانه راهشو کج رفتین!
ببخشید از صراحت کلام
البته میدانم بین خودم و خودتامیماند.