۹ شهریور ۱۳۸۹

برای 31og روز جهانی وبلاگ

سی و یکم اگوست (نهم شهریور) بی هیچ مناسبتی روز وبلاگ نویسان است . هیچ مناسبتی یعنی اینکه در این روز هیچ اتفاق خاصی برای هیچ وبلاگ نویسی در دنیا نیفتاد . تا قبل از سال 2005 وبلاگ نویسان روزی در تقویم جهانی نداشتند و برای همین عقلا قبیله وبلاگ نویسی از راه دور و بصورت مجازی در دنیای مجازی نت دور هم جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که آنها چرا در تقویم جهانی جایی نداشته باشند و شور و مشورت و چت (گفتگو) ساعت ها ادامه داشت تا دست آخر به این نتیجه رسیدند که 310g (سی و یکم آگوست ) را به عنوان روز جهانی وبلاگ معرفی کنند . برای یافتن دلیل انتخاب این روز می توانید خوب به این تاریخ خیره شوید (31og) . امیدوارم متوجه شده باشید و اگر هم نشدید می توانید به اینجا مراجعه کنید .
و اما همان بزرگان و ریش سپیدان قبیله ، وبلاگ نویسان را موظف کردند که برای پاسداشت این روز و در چنین روزی ضمن برگزاری مراسم جشن و سرور و پایکوبی - تا پاسی از شب - پنج وبلاگ را در یک پست به خوانندگان خود معرفی کنند . و لکن فیدوس هم به احترام ریش سپیدان قبیله وبلاگ نویس موظف به انجام اینکار است و چشمش کور و دندش نرم .
و لکن معرفی :
1- نون اضافه و القلم : تقریبن هم سن و سال فیدوس خودمان است ، یک وبلاگ تخصصی در کارتن (کاریکاتور) . البته اوائل مقداری نوشته جات هم چاشنی کارتن ها می شد و گاه و بیگاه نویسنده وبلاگ (دوست عزیزم احسان گنجی) بدون درج کارتن پیرامون مسائل مختلف هم می نوشت ، اما مدتی است که این وبلاگ تبدیل به یک وبلاگ تخصصی شده . در ضمن وبلاگ نون اضافه ف ی لتر شده و نویسنده قصد دارد که همین روزها به خانه جدید نقل مکان کند .
2- انفرادی : انفرادی هم از نظر سن و سال چیزی از فیدوس کم ندارد . قلم (کیبرد) نویسنده انفرادی نه که بی نظیر باشد اما خوب است و دلنشین می نویسد مخصوصن وقتی عصبی باشد و ناراحت . انفرادی برای مدتی به محاق رفت که خوشبختانه چند روزی است دوباره شروع بکار کرده آنهم با شعری ناب . در ضمن عبد جنتی (نویسنده انفرادی و دوست خوب من ) گاه گاهی شعر می گوید .
3- از سالهای سیاه : به بایگانی از سالهای سیاه نگاه نکنید ، عمر وبلاگ نویسی نویسنده این وبلاگ بیشتر از بایگانی این وبلاگ است ، البته در خانه هایی دیگر که بدلایلی معلوم قفل شده و یا ویران شدند ! از سالهای سیاه وبلاگی سیاسی است هر چند که طاهر اکوانیان (نویسنده وبلاگ ) هم شاعر است با دغدغه سیاست .
4- جیرجیرک گمشده : پی نوشت های این وبلاگ را دوست دارم ، وبلاگ مینیمال نیست اما سعی می کند کوتاه بنویسد و مختصر . باران (نویسنده وبلاگ) قبلن هم در خانه ای دیگر می نوشت و بدلایلی نامعلوم آن خانه ها را ویران کرده و فعلن ساکن اینجاست .
5- اجتماعیات : دارا کریمی نژاد (نویسنده وبلاگ) قبلن و در وبلاگ سابق خود خیلی با تکلف می نوشت و بسیار هم طویل ، اما از زمان کوچ به بلاگر دات کام بهتر می نویسد و کوتاه تر و البته کمی هم خودمانی تر .
پی نوشت : بقول شناسنامه ام من هم در چنین روزی بدنیا آمدم ، راست و دروغ ش هم پای ثبت احوال .



۳ نظر:

انفرادی گفت...

سپاسگذاریم از رضا
ما که در دنیای حقیقی دهان مان را گل گرفته اند و اگر نبود همین دنیای مجازی معلوم نبود چه بر سرمان می آمد.
و نیز چه خوب است که آدم بخواهد در دنیای مجازی حرفی داشته باشد برای گفتن و در کنارش یک دوست خوب هم باشد– آن هم حرفه ای در این فن و این اغراق نیست و دیگر دوستان نیز اذعان دارند و مدارکش نیز موجود است – که در این دنیای پر آشوب و قاعدتن پر نیرنگ دست آدم را بگیرد و به چند دهان گل گرفته ی دیگر معرفی کند. از این حیث خوشحالیم و خوب و سپاسگذار. و از دنیای مجازی نیز که اجازه تنفسی مجازی در هوای پاک آزادی را داده است نیز سپاسگذاریم و لعنت ابدی بر کسانی که دهانمان را گل گرفته اند.

رضا سیدی پور گفت...

این عبد دوست داشتنی

صادق گفت...

مرسی بابت معرفی این وبلاگ‌های خوب و تشکر بایت همراهی با روز جهانی وبلاگ :)