۲۹ مرداد ۱۳۸۹

واکاوی علل شکست دولت مصدق و پیروزی کودتا در دومین نشست خانگی

بهانه خوب سالگرد کودتای 28 مرداد 1332 باعث شد تا دور هم جمع شویم و گپی و ... خوب بود . دور زدیم تاریخ را از کودتای 28 مرداد 32 تا خرداد 88 ، رفتیم تا مشروطه و برگشتیم به انقلاب 57 . نه مصدق برای کسی قدیس بود و نه کاشانی بدمن داستان . حزب توده هم نقد شد اما نه با توپ و تشر . ختم به خیر شد خلاصه شب پنجاه و هفتمین سال کودتای 28 مرداد . تجربه خوبی است این نشست های خانگی و البته تعداد هم کم نبود .
پی نوشت : چه مقدار زمان لازم است در این سرزمین عجایب تا همگان به علل واقعی رویدادهای مهم و تعیین کننده سیاسی برسند . 57 سال از کودتا گذشت و هنوز تا دلتان بخواهد سوال بی جواب وجود دارد . 32 سال از انقلاب 57 گذشته و هنوز هیچ کس نمی تواند به درستی جواب خیل سوالات نسل حاضر را بدهد که چرا آنچنان شد که شد!و دیگر رویدادها به همچنین ...
پی نوشت دو : آخرین مصاحبه حسین مکی (از منتقدین دکتر مصدق) در شماره 28 مرداد 1377 روزنامه توقیف شده توس و همچنین بخشی از نوشته تهماسب طالبی در ویژه نامه دکتر مصدق در مجله توقیف شده ایران فردا (شماره اردیبهشت 78) که از دو زاویه به روایت تاریخی ارتباط و البته علل جدائی دکتر مصدق و کاشانی می پردازد را از وبلاگ " مصائب آنا " بخوانید .
با تشکر ویژه از نویسنده وبلاگ مصائب آنا

هیچ نظری موجود نیست: