۱۵ مهر ۱۳۸۸

حوادث پس از انتخابات ایران در کتاب علوم اجتماعی دانش آموزان ابتدایی کانادا

کانادا ، موضوع حوادث پس ازانتخابات ایران را به کتب درسی دانش آموزان ابتدایی خود وارد کرد . سایت ایرانتو
واکنش ها تا حدودی مشخص است ؛ وزارت امور خارجه باید واکنش نشان بدهد ، باید مقابله به مثل کنیم ، سفیر کانادا در ایران فرا خوانده شود ، چرا موضوع کشتار فلسطینی ها را وارد کتب درسی شان نمی کنند و ... به واکنش های احتمالی کاری نداریم ، اما :
نظام آموزشی کانادا غیرمتمرکز است ، یعنی اینکه وزارت آموزش و پرورش کشور کانادا وجود ندارد و هر ایالتی در تدوین سیستم آموزشی مستقل عمل می کند و این استقلال عمل در مورد سر فصل های آموزشی و کتب دانش آموزان نیز صادق است . اینکار باعث می شود تا متناسب با سیاست های روز سرفصل های آموزشی دانش آموزان را براحتی تغییر دهند . نتیجه اینکار بروز بودن سر فصل های آموزشی و در نتیجه بروز بودن دانش آموزان از همان سنین اولیه آموزش ( ابتدایی ) است ، امری که متاسفانه در سیستم آموزشی ایران محلی از اعراب ندارد . نگاهی به کتب درسی مقطع دبیرستان ( به عنوان مثال جغرافیا یک ، دو و پیش دانشگاهی ) بخوبی میزان بروز بودن سر فصل های آموزشی در ایران را نشان می دهد !
صحیح یا غلط و به هر قصد و غرضی که باشد ، اقدام دولت کانادا در بروز کردن سطح معلومات دانش آموزان این کشور در حد آشنا شدن با انتخابات ریاست جمهوری کشور ایران ! حداقل در حیطه آموزش ، ستودنی و قابل تامل است .

۲ نظر:

صمد گفت...

سلام
این هم از همین حکایتهاست که دست به هر حرکتی بزنند ضربه ای است که به خودشان بر میگردد
آنها همه عقل و شعورشان را از دست داده اند و از بس که سردرگمم اند نمی دانند چگونه این بازی را به پایان ببرند
مطمئنا آنها شکست خواهند خورد

عمو اروند گفت...

تو این مطلب "مسجد امام خممینی در اصفهان یکی از بناهای معروف عهد صفویه است" با آن‌چه نوشته‌ای مقایسه کن!
آن یکی راه نما است و این یکی گیج کننده.