۱۷ مهر ۱۳۸۸

آنطرف قضیه جایزه صلح نوبل و نفس راحت بعضی دولتمردان


آنطرف قضیه جایزه صلح نوبل برای باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ، نفس راحتی است که سران خیلی از دولت ها در نقاط مختلف جهان می کشند . کشورهایی که شمشیر داموکلس حمله احتمالی آمریکا را بالای سر خود احساس می کردند و اکنون نه لابد که حتمن می اندیشند که مگر می شود برنده جایزه مدال طلا ، لوح افتخار و مبلغ ده میلیون کرون سوئد، جایزه صلح نوبل ساز جنگ بزند و لشکر به یمین و یسار جهان بفرستد و باعث نزاعی دیگر بشود ؟! و با خود لابد می گویند که حتمن نه ، ممکن نیست برنده صلح نوبل به کشور آنها حمله کند ، و نفس براحتی می کشند و در بوق ها اما می نوازند که سیاسی است ، سیاسی است جایزه صلح نوبل ، و اگر سیاسی نبود مگرچنین فردی لیاقت چنین جایزه ای را داشت ؟ می گویند به فریاد در رسانه ها و باز دردل فاتحه ای نثار آلفرد نوبل و دعای بسیار به جان کمیته نروژی نوبل .
پی نوشت : وقتی جناب آلفرد نوبل در وصیت نامه خود می نویسد که جایزه صلح نوبل را به کسی بدهید که بیشترین کوشش را در جهت برادری ملل و یا انحلال و یا کاهش ارتش و ویا تشکیل و ترغیب کنفرانس های صلح کرده باشد ، آیا برنده خوشبخت این جایزه می تواند در روز روشن خلاف این وصیت گام بردارد ؟ حالا نه بخاطر ده میلیون کرون ( یک و خرده ای میلیون $)، بخاطر روح پر فتوح آلفرد نوبل مرحوم !
شرح تصویر : کاریکاتور چهره اوباما به قلم مرتضی خسروی
- شاهد از غیب : ما از جایزه اوباما ناراحت نیستیم / جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه

۳ نظر:

نبي جنتي گفت...

سلام رضا جان
حال و احوالت ؟
شايد اين جمعه رو اومدم ولايت وديدمت . البته مرخصي يك هفته ايم رو مي ذارم واسه روزهاي بهتري ، ميشه وسطاي ماه بعدي اگه اينبار قالم نذاري !!!
و اما در مورد ميشل و آلفرد :
من كه مي گم الان آلفرد از اينكه قراره جايزشو بدن به ميشل – البته شايد - داره تو گورش مي لرزه . خود ميشل هم خوب مي دونه كي ها اين پاپوش رو واسش درست كردن و چي مي خوان ازش . راستي به نظرت اگه ميشل بشه نوبلي مي تونه از پس تشكيلات سيا و سنا و كارچاقكن هاي بازار اسلحه و بانك هاي خوش حساب عرضه ي وام هاي تسليهاتي و هزار ويك واسطه و دلال ريز و درشت دور و ورش بر بياد . ميشل خودش مي دونه نمي شه و حداقل اينه كه مال اين حرفا نيست آدرس مي خواي چهار پست پايين تر ميشل واقعي رو ميشه ديد. و به همين بخاطرمي خواد با تقسيم اين جايزه ميون كساني كه دنبال صلح واقعي اند و از جون شون مايه مي ذارن بار سنگيني رو كه بر دوشش گذاشته اند را سبك تر كنه و از زير بار وجدان معذبش خلاص بشه .

علی.ق گفت...

حق با شما با اعطا کردن جایزه صلح به اوباما علنا دست اوباما برای تهدید بسته شد
درسته که محبوبیتش افزایش پیدا کرد
اما به همان نسبت کارایش کاهش یافت

ناشناس گفت...

شما که مخالف قتل و کشتار هستید مثل اینکه خیلی خوشحال بودی اوباما یک جنگ و گریزی علیه ایران راه بیندازد ولی با این جایزه سرت به سنگ خورد !!
دوزار بده آش به همین خیال باش !