۱۶ مهر ۱۳۸۸

امروز روز جهانی کودک است ، لطفن کودکان را اعدام نکنید

امروز روز جهانی کودک است و هفته آینده قرار است بهنود شجاعی اعدام شود . ربط دارند ، بهنود شجاعی و روز جهانی کودک را می گویم . بهنود در سن نوجوانی و در یکی از دعواهایی که همه در این سنین ( کودکی و نوجوانی ) داریم ، ناخواسته مرتکب قتل شده و همه نوجوانی ش را در زندان سپری کرده . طناب دار تا بحال چهار بار دور گردن بهنود پیچیده و هر بار به دلیلی او به زندگی برگشته است . اما هیچ شبی را بدون کابوس حلقه طناب دار به صبح نرسانده است . بهنود شجاعی قاتل بالفطره نبود ، نوجوانی بود مانند همه آنهایی که هر روز از کنار ما رد می شوند ، به مدرسه می روند ، سر کوچه به انتظار نشسته اند ، بر سر عشق های دوره نوجوانی دعوا می کنند و چه زود هم فراموش می کنند ، غرور کاذب دوره نوجوانی و کمک به رفیق و ... و کدام نوجوانی است که در این سن بارها بر سر این مسائل دعوا نکرده باشد ؟ محمد مصطفایی وکیل بیش از سی کودک است که برای آنها حکم اعدام صادر شده . مصطفایی ببرای نجات موکلین نوجوانش به هر دری می زند ، اما دست تنهاست ، محمد مصطفایی خسته شده ، بریده است ، به کمک نیاز دارد . سخت است وکالت کودکان را به عهده داشته باشی و شبها و روزها را در زندان و راهروهای دادگاه با آنها سر کنی و شاهد آن باشی که چگونه یکی یکی به بالای چوبه دار می روند و از تو هم هیچ کاری ساخته نباشد . ماده 37 پیمان نامه حقوق کودکان به وضوح عنوان می کند که مجازات اعدام و حبس ابد بدون امکان آزادی نباید برای کسانی که در سن زیر 18 سال مرتکب جرم شده اند ، صادر شود . اما این حکم در ایران بارها و بارها تاکنون صادر شده و ایران از حیث اعدام کودکان در رده نخست قرار دارد .
امروز روز جهانی کودک است ، اعدام کودکان را متوقف کنید .
- بهنود شجاعی ، حسین علی پور و صفر انگوتی هر سه در سن نوجوانی ( زیر هجده سال ) مرتکب قتل شده و برای هر سه نفر حکم اعدام صادر شده و اکنون در انتظار اجرای حکم اعدام هستند . +

۵ نظر:

نسیم گفت...

خبر داری ریس بزرگ کندن موهای صورت
رابرای جلوگیزی از هرج و مرج وتشخیص دختران از زنان ممنوع کرده...

نسیم گفت...

حرف های من هنوز نا تمام
تا نگاه می کنی
وقت رفتن است.....دروغای زیادی یاد گرفتم مثلااینا
من دلم برا کسی تنگ نشده
دلم نمی خواد کسی رو ببینم!!!!!!!بازم دلم برا کسی تنگ نشده.....توهم همینطور نه؟؟؟؟

عمو اروند گفت...

قاتل بالفطره اصطلاح غلطی است که توی دهن‌ها افتاده است. هیچ انسانی قاتل زاییده نمیشود. این جامعه و نحوه‌ی تربیت است که کودک معصوم را منحرف می‌کند.
جامعه را باید اصلاح کرد نه جنایتکاران را معدوم نمود. این اعدام‌ها نتیجه‌ای جز رواج خشونت در جامعه ندارد.

ناشناس گفت...

یه سری به نسیم بزن.

نسیم گفت...

چرا هر پیامی برات میدن در ملا عام نمایش می دی!!!
خوشحالم که جروبحث تو و مویان باعث می شه یادی از ما کنی.