۸ اسفند ۱۳۸۷

سکوت زود هنگام خاتمی

در چند ماه گذشته خشونت دولتی عریانتر از گذشته بخشهای مختلفی از جامعه را نواخته و یا می نوازد ، دستگیری و سرکوب دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور و به بهانه های مختلف ، حتک حرمت قبرستانها و دستگیری و تشدید فشاربر اقلیت مذهبی بهایی در شهرهای مختلف ، ضرب و شتم دراویش گنابادی و تخریب حسینیه ها و اماکن مقدس آنها تنها نمونه های آشکاری از این خشونت دولتی در جامعه می باشد . وهمه اینها همزمان می شود با روزهایی که تنور انتخابات در حال گرم شدن است و این گرم شدن و برو بیاها در جبهه موسوم به اصلاحات نمود بیشتری داشته و دارد . در همه جوامعی که به نوعی نظام مبتنی بر انتخابات را – به زور یا به صلاح – پذیرفته اند ، روزهای پیش از انتخابات مجالی است برای وعده وعیدهایی مبتنی بر اصلاح نابهنجاریهای دولتی و بهبود وضعیت شهروندانی که به نوعی حقوق آنها تضییع شده است .
خارج ازشلوغ بازیها و بازارگرمیها و تو بمیری و من بمیرم های معمول در انتخابات ایران – در سطح کلان و خرد – همه نگاهها به محمد خاتمی به عنوان کاندیدای اصلی طیف موسوم به اصلاح طلبان است ، نگاهی که هم از سوی قاطبه اصلاح طلبان دیده می شود و هم از سوی اصول گرایانی که خاتمی را سیبل حملات خود قرار داده اند .
سوال این است که آقای خاتمی به عنوان کاندیدای اصلی اصلاح طلبان در قبال خشونتهای انجام شده و یا در حال انجام چه واکنشی نشان داده است ؟ و اصلا چرا ایشان بطور واضح و آشکار نظرشان را در مورد این همه اجحاف و حق کشی و اهانت در سخنرانی ها و دیدارهایشان بیان نمی کنند ؟ مگر نه این است که دوازده سال پیش همین جناب با شعار جامعه مدنی و ایران برای همه ایرانیان به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد شده و به پشتوانه همین شعار توانستند رقیب از پیش انتخاب شده خود را با اقتدار شکست دهند . حال چه شده که اینچنین براحتی از کنار این همه خشونت هار و عریان می گذرند و حرفی نه در تایید و نه در تکذیب نمی زنند .
جواب البته تا حدودی مشخص است ، جناب ایشان از پیش اعلام کرده اند که هدف اصلی از حضورشان تحکیم پایه های نظام است و لابد نقد عملکرد خشونت آمیز و سرکوبگرایانه فعلی را از مصادیق تضعیف پایه های نظام می دانند که اینگونه در سکوت به نظاره ایستاده اند .

۸ نظر:

ناشناس گفت...

خاتمی باید قدرت و اراده بیشتری برای برخورد با خطوط قرمز سیاسی از خود نشان دهد، حداقل به اندازه احمدی نژاد. البته اگه نورعلی عزیز ما را منافق نخواند!

ناشناس گفت...

دلايل عدم حضور خاتمي
1) ايشان ديگه احساس حجابي نميكنه كه خود را به اب و اتيش بزنه و بياد وارد معركه بشه
2)وضعيت سياسي الحمدالله چنان خوبه هركسي كه خواندن نوشتن بلده به هر مسئولي كه دلش بخواد ميتازه بعد ميگه ازادي نيست
3)امريكا و ديگر حاميان خاتمي ايشان را مهره سوخته ميدانند
4)عقب گرد خاتمي به پشت سرش و نديدن امثال اقاياني كه تا ديروز دور سفره ايشان بودند و حال براي رسيدن به اميال خود دور ديگري حلقه زدند
5 ) رسيدن اران به فضا چه با تكنولوژي ايراني يا به قول دوستان نق زن تكنولوژي خارجي
6)تكميل شدن نيروگاه اتمي بوشهر كه از ارزو هاي دشمنان بود كه از ان بهره برداري نشه ولي شده
7 )مسئله انرژي هسته اي كه ديگه نميشه با ان كاري كرد اخه قفلهايي كه خاتمي بر انها نصب كرده بود بدون كليد باز شدند و ديگه قابل باز شدن نيست
8 )نبودن نيروي جسوري مثل مهاجراني كه بدعت شكني كنه و 6 زن را با هم داشته باشه
9 )نبودن طرح هايي مثل فرودگاه امام خميني كه براي افتتاح ان يك ميلياردو هفتصد ميليون تومان هزينه بشه و افتتاح نشه
10 ) ازادي سازمان از ليست تروريست
كاري نمانده كه ايشان انجام بده

اخه خاتمي براي چه بياد واقعا بيكاره خودش را سرگرم كارهاي مردمي بكنه

ناشناس گفت...

اینکه خاتمی الان سکوت کرده کاملا مشخصه.
اصولگرایان افراطی و اطرافیان احمدی نژاد منتظر صحبتی از جانب او هستند تا او را تخریب کنند و تهمتی جدید را بر او وارد کنند که او ضد انقلاب است . ...
من خودم طرافدار جدی او نیستم ولی اینگونه تخریب را نمی پسندم . مگر ندیدید که افراطیان در روز 22 بهمن چه کردند ؟ من خودم صحنه را از نزدیک دیدم . واقعا تاسف بار بود .

ناشناس گفت...

من کاملن شما روُ درک میکنم و خودمم تا حالا برعلیه خاتمی مینوشتم، اما در انتها و با کلنجارهای احساسی و عقلی ای که از قبلترها با خودم داشته ام، و پیروزی عقل! قبول دارم که بهتره بین بد و بدتر، بد روُ انتخاب کرد، که البته تضمینی نیست که دوباره احساسات غلبه نکنه! کاش قدرتی داشتیم که میتونستیم یک اصلاح طلب واقعی روُ به حکومت تحمیل کنیم و نه اونایی روُ که حافظ قانون اساسی هستند. ضعف ها و دروغ ها روُ باید نشون داد، اما اگه قراره شلاق بخوریم، بهتره ترجیح بدیم بجای 50 تا، 30 تا بخوریم، اگه حق انتخاب داشته باشیم و این ترجیح دادن، به معنی این نیست که حکومت شلاق روُ قبول کرده ایم. حالا هم چون قرار نیست که فردا انقلاب بشه، پس بهتره که الان زیاد تیشه به ریشه ی خاتمی نزنیم و من نمیدونم چرا آقای عبدی شده طرفدار کروبی؟!!

ناشناس گفت...

سلام
معادله درجه دومی را در نظر بگیرید که ضرائب a,b,c آن بترتيب 1و-4و4 باشد حتما وحتما داراي دو ريشه حقيقي ومثبت برابر 2 است .اگر ميخواهيد جوابهاي ديگري بغير از 2 بدست دهد حتما بايد ساختار معادله عوض شود وضرائب تغيير كند .حتي ميتوانيد جملات با درجه بالاتر از مجهول معادله اضافه كنيد تا جوابهاي بيشتري فراهم كند يعني كلا زيرورو شود وبشود چيز ديگري .جناب خاتمي خود بارها گفتند من نه تنها تغيير نميدهم بلكه اگر خداي نكرده جواب بخواهد از 2 به 999999999/1 تغيير كند اون به هر دليل نامعلوم ،از خود خواهم گذشت .خب حالا دوستان اصلاح طلب دنبال چه ميگردند نميدانم!!!

ناشناس گفت...

خدارا شكر كه مسوليتي در كارتان نيست اگر داشتيد خدا ميداند چه به سر مردم مي اورديد اقا رضا اين فرهاد كيست كه حق سكوت ميخواد نميدانستم پاچه گير هم داريد حال كه مثل ازهاري(نواره) ميفرماييد جوكه پس از اقا فرهاد بپرسيد چرا ؟ چرا ؟ واقعا !!!!!!!!!!!تا الان به بعضي از دوستان غيب شده شك داشتم اما الان اين پيام را از فرهاد در پست ستاره ديدم واقعا جاي بسي تاسف است كه من بخواهم مطلبت را هم بخوانم

ناشناس گفت...

مودب باش ستاره خفه شده، فعلا که شما مثل ... دوره افتادید و پاچه همه را میگیرید.

ناشناس گفت...

خاتمی در صورت پیروزی باید جدیت بیشتری برای پیشبرد اهدافش از خود نشان دهد. او فرصتی طلایی برای اداره مجدد ایران بدست آورده و دلیل اصلی آن هم عملکرد بسیار ضعیف احمدی نژاد است ، به طوری که این روزها حسی نوستالژیک در مورد خاتمی در ایران وجود دارد.