۲۵ بهمن ۱۳۸۷

تکذیب

سخنگوی محترم قوه قضائیه در مراسم افتتاح زندان فسا در استان فارس به دو موضوع اشاره داشتند ، یکی عدم اجرای حکم سنگسار و دیگری عدم تمایل قوه قضائیه به دستگیری دانشجویان .این سخنان از یک سو امیدوار کننده است و از سوی دیگر به نوعی باعث نگرانی می شود . امیدوار کننده از این بابت که قوه قضائیه به عنوان اصلی ترین نهاد قضائی کشور تمایلی به اجرای احکامی نظیر سنگسار و یا دستگیری دانشجویان به واسطه اعتراضهای معمولی - که به گفته آقای جمشیدی در طبیعت دانشجو است – ندارد . و نگران کننده از آن جهت که چنین اعمالی در کشور در حال انجام است و هنوز از آخرین اجرای حکم سنگسار در کشور بیش از یک ماه نمی گذرد و حداقل نُه زندانی محکوم به سنگسار در زندانهای کشور وجود دارد و تعداد دانشجویان زندانی به مراتب بیش از اینهاست . و این از دو حال خارج نیست ، یا اینکه مراکزی بیرون از قوه قضائیه به تصمیم گیری در اموری از این دست مشغولند و این اعمال چندان مورد رضایت ریاست این قوه نمی باشد و یا اینکه آقای جمشیدی در حال لاپوشانی احکام انجام شده بوده و بصورت علنی احکامی را که در حال انجام است به نوعی تکذیب می کند .
در هر دو صورت سخنانی از این دست باعث وارد آمدن خدشه به قوه قضائیه خواهد شد چرا که بیش از این نمی توان با آبروی دستگاهی بازی کرد که قرار است مورد اعتماد همه مردم باشد و بی اعتمادی مردم به آن در دراز مدت چندان جالب نخواهد بود . قوه قضائیه در هر کشوری از معدود مراکز تصمیم گیری است که تصمیمات آن باید با قاطعیت همراه باشد و به همین دلیل اگر اعمالی انجام می گیرد که با صلاحدید ریاست این قوه نیست باید به اطلاع عموم برسد و اگر غیر از این است اینچنین تکذیبیه هایی قرار است چه چیزی را برای ما به اثبات برساند؟ حقیقت این است که در دنیای امروز دیگر نمی توان با برچسب سخنان رسانه های بیگانه واقعیت در حال انجام را به راحتی کتمان کرد .

۷ نظر:

ناشناس گفت...

چارراه:
نظر من و آقای جمشیدی مساعده .. نظر شما چیه....
شما هم با این بلاگ اسپوتتون.. خون به جگر میشه ادم تا یه کامنت بزاره ..

ناشناس گفت...

اقاي شاهرودي دنبال يه ادم خوب و قانونمند مثل شما ميگردد چون امثال شما خيلي كم گير مياد كه در همه چيز وارد باشه حيف است شما بي كار باشي

ناشناس گفت...

سلام رضا
خوبم اي بدك نيستم، ممنون كه احوال ميپرسي، تو پيام خصوصي برام از قانونت گفته بودي منم خوشم اومد از اين قانون، چون خودم عادت دارم دوستان رو وقتي ميخوام صدا بزنم يا درموردشون با كسي صحبت ميكنم اسمو فاميل رو باهم ميگم.
منو ميتوني با اسم و فاميلم توي لينكهات اد كني هليا حسيني فر.
تا بعد

ناشناس گفت...

واگذار تان می کنم به میشل فوکو و" مراقبت وتنبیه" اش

ناشناس گفت...

سلام رضا.خوشحالم دوباره شروع کردی.من همیشه دست نوشته هاتو دوست داشتم.بیشتر از این خوشحالم که به مسایل زنان توجه میکنی.

ناشناس گفت...

برپایه آمارسالیانه سازمانعفو بین الملل که در تاریخ 15 آوریل 2008 صادرشد، در سال 2007، تعداد افرادی که به مرگ محکوم شدند به 3347 نفر در 51 کشور جهان بالغ می شود که از این تعداد 1525 نفر در 24 کشوراعدام شدند.

ناشناس گفت...

رضا جان سلام من شعر نگفتم نثرم را تکه تکه کردم .من می دانم شاعر نخواهم شد.ولی نثرم با سیاست جور در می اید.چون بخشی از حرفه ام سیاست می باشد.