۱۹ بهمن ۱۳۸۷

پروژه عظیم

به کوری چشم دشمنان و به همت متخصصین داخلی لوگوی فیدوس آماده شده و چند روز پیش به بالای وبلاگ فرستاده شد . خبرنگار ما ضمن بازدید از محل این پروژه عظیم میهنی مصاحبه ای با یکی از متخصصین جوان آن داشته است که در ادامه گزارش می خوانید .

خبرنگار ما : بگذارید در ابتدا بپرسم که در حال حاضر چه احساسی دارید ؟
متخصص جوان: در حالی که اشک در چشمانم حلقه زده می گویم نمی دانم چه بگویم ، من هم مثل همه شما احساس غرور می کنم و از اینکه سهم کوچکی در این پروژه بزرگ داشتم خوشحالم ، همین .
خبرنگار ما : آیا در پروژه عظیم لوگوی فیدوس از متخصصین خارجی استفاده کرده اید ؟
متخصص جوان: هرگز، درهیچ مرحله ای از متخصصین اجنبی استفاده نشده و کلیه مراحل پروژه به دست توانمند متخصصین جوان و متعهد داخلی ساخته شده .
خبرنگار ما : از وسایل ساخت خارج چطور ، استفاده نشده ؟
متخصص جوان: : نه به هیچ وجه ، همه وسایل نیز ساخت داخل می باشد .
خبرنگار ما: بعضی از قلم بدستان مزدور در راستای لوث کردن این دست آورد عظیم عنوان کردند که شما در بعضی از مراحل از دست آوردهای خارجی استفاده کرده اید ، مثلا استفاده از فتوشاپ که در اصل نرم افزاری خارجی است ، در این مورد صحبت بفرمائید تا مشت محکمی باشد بر دهان یاوه گویان .
متخصص جوان: خوب آره ...یعنی نه ... بابا فتو شاپ که دیگه مال همه است ، خوب ... مگر قرار بود ما خودمان فتوشاپ را هم بسازیم ؟! همه این جو سازی ها در راستای کوچک کردن این دست آورد عظیم است ، ملت فهیم ما خودشان جواب این یاوه گویان را می دهند .
خبرنگار ما : این روزها رادیوهای بیگانه مصاحبه یک متخصص نما را پخش می کنند که عنوان می کند پروژه لوگوی فیدوس در واقع یک کپی ابتدایی از لوگوهایی است که چندین سال است مورد استفاده قرار می گیرد ، نظر شما در این باره چیست ؟
متخصص جوان : تکنولوژی بکار رفته در لوگوی فیدوس جدیدترین تکنولوژی روز بوده و تاکنون در هیچ لوگویی استفاده نشده است .
خبرنگار ما : سرمقاله نویس یکی از روزنامه های صبح در سرمقاله امروز خود بصورت ضمنی به زنگوله استفاده شده در لوگو و ماژیکی که طرح اولیه با آن ساخته شده اشاره کرده و نوشته است که زنگوله و ماژیک هر دو ساخت کشور چین هستند و نتیجه گرفت که نمی توان همه پروژه را وطنی دانست .
متخصص جوان : جای تعجب است که چنین روزنامه هایی هنوز چاپ می شوند ، پس مدعی العموم چکاره است ، این دقیقا تشویش اذهان عمومی و ضربه زدن به امنیت ملی است .
خبرنگار ما : نگرانی شما کاملا بجاست ، البته روزنامه مذکور امروز عصربا شکایت مدعی العموم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده .
متخصص جوان : خوب الحمد لله .
خبرنگار ما : خسته نباشید و دست مریزاد می گویم به شما و همه متخصصین جوان و متعهد .
متخصص جوان : قابلی نداره . وظیفمونه.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

نه مثل این که جدی جدی داری تشویش میکنی‌ اذهان ما رو، نکن آقا !

. گفت...

آقاجان چرا به صورت کنایی عظیم بودن پروژه لوگوی فیدوس رو زیر سوال میبری؟ من به عنوان یکی از طراحان این لوگو واقعآ معتقدم که این پروژه عظیم است (چه بسا از پروژه فیل هوا کردن ایران هم عظیم تر) و با چنین جوسازیهایی تحقیر نمیشه! حالا که پولشو ازت نخواستم چرا نمک نشناسی می کنی و ارزش کارمو زیر سوال می بری؟

ناشناس گفت...

خوب آقا حتما از نسخه فارسی شده Adobe Photoshop 9 Farsi استفاده کردن که این خودش کلی تلاش در جهت داخلی بودنشه دیگه!!!!!!!1

ناشناس گفت...

حالا از شوخی گزشته توگوی فیدوس خیلی مهمه.نه جدی میگم مهمه.

ناشناس گفت...

حالا از شوخی گذشته لوگوی فیدوس خیلی مهمه.
نه جدی میگم مهمه.

ناشناس گفت...

جمعيت زيايي ويسايه. يكي و اوو بالا هي سخنراني ايكنه. اِيرَي بيني كيه. و هر كَه ايپُرسي سيت نيگو . هيشكه نَوْنِه كي سخنراني ايكنه. هيشكه نَوْنه چه سي خُش ايگو. . كَپِش واز ايابو .كَپِش بهسَه اِيابو. . يه ريش سفي و بغل دهسيش گُ : وَ نظرم هي ايگو اُمشو ايايُم و قنتو اينُم.
جمعيت هل اينه. پهليت ايخو سِمَه وابو. ايخَيْ بِگي خووا من قنتو بو ، اما هم اي گپَ هم نيتَري بزني.

ناشناس گفت...

بیا

ناشناس گفت...

سلام رضاجان
کار کار انگلیسی هاست ، کار پاکستانی هاست ،کار روسی هاست ، کار کره ای ها است البته ازنوع شمالی آن، کار ....
با این عینک "دایی جان ناپلئونی " به وقایع نگاه کردن به نظر نگاه درستی نیست.
کار کار خود ایرانی هاست. و چندان غیر طبیعی هم نیست. پول را روی سنگ یا هر کانه ای بگذاری آن را دود می کند و به هر فضایی هوا می کند. نه فقط به مدار زمین بلکه به گرد هر کره ای در هر ناکجا آبادی.
پاکستان ، کره ، روسیه و ... سالها پیش به دست خودشان خیلی چیز های مهم دیگر هوا کردند. مردم در آن جا ها چگونه نفس می کشند؟
این حق طبیعی و بدیهی هردم هر نقطه ای از جهان است که از حاکمان خود بدون لکنت زبان بخواهنداولویت های آنها را در نظر بگیرند. بدون شک اولین اولویت حق نفس کشیدن ، خوردن و خوابیدن در زیر سقفی مطمئن است.