۶ مهر ۱۳۸۸

مهدی کروبی ، سیاستمدار یا فعال حقوق مدنی؟

مهدی کروبی فرزند احمد این روزها شده است زبان ملت ، آنچه ملت به آهستگی و نجوا می گویند ، او در زمان مناسب فریاد می کند ، آنهم بطور کامل و بی کم و کاست و بدون هیچگونه رودربایستی و محافظه کاری . انتقاد ازهاشمی رفسنجانی بعد از پایان جلسات دو روزه مجلس خبرگان تقریبن در همه محافل نزدیک به اصلاح طلبان و هواداران جنبش سبزمشهود بود ، اما این انتقاد همانطور که در بالا آمد بیشتر درحد نجوا و غرغر بود ، نامه صریح و بی پرده مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی فریادِ همه انتقادهای آهسته و غرغرهای زیر لب بود . مهدی کروبی این روزها بیشتر از آنکه یک سیاستمدار باشد ، در قالب یک فعال حقوق مدنی ظاهر می شود . پیگیری مستمر او در نقض حقوق بازداشت شدگان حوادث اخیر و بخصوص باز کردن پرونده تجاوز در بازداشت گاهها و اصرار براحقاق حقوق محبوسین، مهدی کروبی را از ضمره سیاستمداران به جرگه فعالین حقوق مدنی وارد کرده است .همین امربه اضافه سر نترس و زبان بی واهمه این پیرمرد هفتاد ساله بدون شک نام او را در تاریخ ایران ماندگار خواهد کرد .

۳ نظر:

صمد گفت...

سلام
هاشمی رفسنجانی که بار اولش نیست منافع خود و نظام را بر هر چیزی مقدم می داند و آنچنان با رهایی و آگاه بخشی در این سه دهه برخورد کرده است که نمونه اش نیست
مردم هم به این آگاهی رسیده اند که او در هیچ کجا همراهشان نبوده است و همیشه تا توانسته از ابزارهای دم دستش برای کنترل اعتراضها استفاده کرده است!
او را سیاسمتداری زیرک نام نهاده اند که میداند در آخرین دقایق هم بازی رو به نفع خود به پایان برساند.
آیا او هیچ فکر نکرده است در تمام این سالها که بعد رفتنش مردم و نسلهای بعد از او درباره اش چه می گویند...مطمئنا او هم روزی به بنبست سیاسی بر می خورد و همه شاهد خواهیم بود که دیگر هیچ چیز نمی تواند از او تصویری خوب در اذهان قرار دهد.
و کروبی که نشان داده است همیشه از همان ویژگیهای منحصر بفردش استفاده کرده و در قدرت ماندن رو به لقایش بخشید و به عنوان مردی آزاده در اذهان مردم هک شده است. او دیگر حتی مصلحت نظام رو به کار نمی برد چون میداند این نظام با تمام دوستداران عقده ایش ره به جایی نمی برد و دیگر بقایی ندارد و عمرش نیز به سر آمده!!!

ArmanParian گفت...

فیدوس جان
ممنون از لطف شما اما با کمال میل حاضرم این افتخار را به شما واگذار گمک:)

در مورد نامه کروبی هم به نظر من دو نکته مثبت و منفی داشت. وقتی جناح حامی کودتا مدام به هاشمی فشار وارد می کند، جناح اصلاح طلب هم باید دست کم در ظاهر فشارهای خود به هاشمی را شروع کند تا ابزار مناسب برای چانه زنی را در اختیار وی قرار دهد. از این جهت نامه کروبی بسیار به موقع و زیرکانه بود.
اما نکته منفی مسئله که البته غیرقابل اجتناب بود و ربطی هم به کروبی نداشت، برداشت هایی شبیه آنچیزی است که در کامنت قبل «صمد» روایت کرده. خطر اینکه مردم نتوانند حساسیت موقعیت هاشمی و نقشی که تنها او می تواند ایفا کند را درک کنند جدی است. گویا بسیاری کودکانه اصرار دارند هاشمی هم از تمامی سمت های خود استعفا بدهد و به مانند کروبی عالم و آدم را مورد تاخت و تاز قرار دهد تا محبوب جنبش سبز شود. هیچ گاه هم از خود نمی پرسند چنین عملکردی از جانب هاشمی بجز اینکه کمی دل ما خنک شود(!!!) چه دستاوردی می تواند داشته باشد؟

Unknown گفت...

شیخ شجاع ایران زمین