۲۹ دی ۱۳۸۷

اینجا ایران است

قضیه به نحو ناجوری مضحک شده ، طوری که کار از تعجب و حتی خنده هم گذشته و بیشتر سرگیجه آور شده است، یک روزنامه را می بندند و صدها نفر را در روزنامه و بیرون از آن عملا از کار بیکار می کنند ، صرفا با این اتهام که در یکی از بخشهای داخلی این روزنامه بیانیه یک گروه دانشجویی چاپ شده که در بخشی از آن بیانیه شبهه زیر سوال بردن مبارزه حماس وجود داشته .
صدا و سیما در بخش خبری بیست و سی از شبکه دوم سه روزنامه را متهم می کند که چرا امروز تیتر اول خود را به نبرد در غزه اختصاص نداده اند و بعد در توجیهی بدتر از گناه ، عنوان می کند که ما چون از دو روزنامه اصلاح طلب – اعتماد ملی و آفتاب یزد – باید از یک روزنامه اصولگرا – ایران – نیز نام می بردیم .
مضحکتر از حرکت صدا و سیما ، جوابیه روزنامه ایران است که مجبور شده در نامه ای بلند بالا بیلان کاری خود دربیست روز گذشته در مورد غزه را به جناب آقای ضرغامی بدهد .

بیلان کاری روزنامه ایران : روزنامه ایران : 116 خبر ، 65 گزارش خبری وگفتگو ، 19 یادداشت و مقاله ، 30 عکس و کاریکاتور
روزنامه ایران چاپ عصر : 62 خبر ، 17 گزارش خبری و گفتگو ، 2 یادداشت و مقاله ، یک عکس و کاریکاتور
همچنین موضوع غزه در صفحه نخست روزنامه ایران ، 6 بار به عنوان تیتر اصلی ، 22 نوبت به عنوان تیتر صفحه اول و 9 مورد هم در قالب عکس مورد توجه قرار گرفته است.
در روزنامه ایران چاپ عصر نیز 10 نوبت به عنوان تیتر اصلی ، 18 بار به عنوان تیتر صفحه اول و 10 مورد در قالب عکس منعکس شده است.

الحق و الانصاف که هر جنگ می تواند نعمت باشد ولو اینکه این جنگ مربوط به ما هم نباشد ، نگرانی من این است که اگر جنگ غزه چند صباحی دیگر طول بکشد همین چند روزنامه در پیت باقی مانده هم به بلای روزنامه های دیگر گرفتار شده و زن و بچه بینوای آنها از نان خوردن بیفتند .
احتمالا از فردا هر کسی با دیگری مشکل داشت می تواند او را متهم به فحش دادن به حماس و یا به اصطلاح رایج این روزها تضعیف مقاومت در غزه کند ، این روزها برش این اتهام از تضعیف نظام و پایمال کردن خون شهدا بیشتر شده است ، پس مواظب باشید پایتان را اشتباهی را روی دم غزه نگذارید .
تعجب نکنید اینجا ایران است ...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

نظر من اینه که روز نامه ها را ول کنن شب نامه بچاپن !

نظرذ تو چیه؟

ناشناس گفت...

از این به بعد با وبلاگ هایی که در مورد غزه مطلب نمی نویسند برخورد می شود .