۲۰ اسفند ۱۳۸۷

انتخابات کره شمالی بدون علامت تعجب


از دیروز که واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی ( که بدون شک تنها خبرگزاری و روزنه خبری این کشور محسوب می شود ) تعداد شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور را 98/99% اعلام کرد ، این مسئله که عذر و بهانه 2/0% باقی مانده که در انتخابات شرکت نکردند چه می تواند باشد ، ذهنم را آزار می دهد.
فلاش بک به دو روز پیش : ظهر یک شنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی ( نیاز به توضیح نیست که وقتی این خبرگزاری تنها خبرگزاری کره شمالی باشد مشخص است که خبرگزاری دیگری وجود ندارد و ذکر عنوان خبرگزاری رسمی ضرورتی ندارد ) اعلام کرد که تا این ساعت ( حوالی ظهر ) 4/71% مردم در انتخابات شرکت کردند ، خبرگزاری مذکور بلافاصله اعلام کرد که البته تمامی مردم ( واجدین شرکت در انتخابات ) تا پایان مهلت تعیین شده ( به دلیل احتمال زیاد شدن علامت تعجب و بحث زیبایی شناسی در متن علامت تعجب در هیچ کجای متن درج نمی شود ) در انتخابات شرکت می کنند .
کوشش من و همه مردم جهان در کسب اطلاع از علت عدم حضور 2/0% باقی مانده در انتخابات بیهوده است و من بیش از این ذهنم را آزار نمی دهم .
از حالا به بعد به این فکر می کنم که دولتمردان کره شمالی برعکس تبلیغاتی که در مورد آنها وجود دارد ، چه آدمهای خوبی هستند( بدون علامت تعجب ) که برای راحتی کار ملتشان و برای جلوگیری از هرگونه درگیری ( ذهنی و فیزیکی با خود یا با دیگران ) در هر حوزه انتخاباتی فقط یک نامزد انتخاباتی معرفی کردند ، البته این کار غیر ازاین محاسن دیگری هم دارد و آن صرفه جویی در وقت و هزینه است ، چرا که با معرفی فقط یک نامزد در منطقه نه نیازی به نهادهای اضافی ( برای گلچین کردن نامزدها و نگهبانی از آراء مردم) وجود دارد و نه هم احتیاجی به تبلیغات و صرف هزینه ملی در امور مشابه احساس می شود . از طرف دیگر معرفی تک کاندیدا دست اندرکاران انتخابات ( البته چندان لزومی هم به وجود دست اندر کار احساس نمی شود ) را از شمارش آراء بی نیاز کرده و همین هم باعث صرفه جویی در وقت عمومی ( ملت ، نامزدها ، دستاندرکاران انتخابات ) می شود.
تنها ایرادی که می توان به این انتخابات گرفت استفاده بی مورد ازمامورینی است که در محل انتخابات مستقر شده اند تا بر حسن اجرای انتخابات ( بدون علامت تعجب ) نظارت کنند ، استقرار این مامورین فقط یک بار مالی است بر دوش دولت که می توان این هزینه را در جایی دیگر مصرف کرد ، ملت کره شمالی خودشان بهتر از هر کسی به وظیفه خطیرشان آگاهند .
سعی من بر فراموش کردن آن 2/0% درصد بی نتیجه است و همچنان علت عدم حضور این تعداد از مردم در انتخابات پارلمانی کره شمالی- که چشم همه جهانیان نگران نتیجه آن است – ذهنم را آزار می دهد .

پس نوشت : عکسِ سمت چپ صفحه مربوط به ادای احترام مردم کره شمالی به رهبر بزرگ - کیم ایل سونگ – بوده وارتباطی با موضوع ندارد(با علامت تعجب )

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
آخرین مطالب وبلاگ بچه های سوق را که می شناسم را در وبلاگ سوق به آدرسsog.blogfa.com
مطالعه نمائيدو ارائه طريق بفرمائيد.

ناشناس گفت...

ما باید، توجه کنید باید!! جلوی کره شمالی شدن کشورمون را بگیریم.

ناشناس گفت...

یک نظر بی ربط آخه رضا جوووووووووووووون گلم تو به این خوشکلی اینم عکسه زدی اینجا؟!!!!!!!! حال ادمو میگیری.باااااای

عمو اروند گفت...

حضور ماموران انتظامی در حوزه‌های انتخاباتی "جمهوری دموکراتیک خلق کره‌ی شمالی" نه برای نظارت بر روند انتخابات که نُمود حضور چماق رهبر است.

ناشناس گفت...

-متن با کیفیتی بود. خیلی خوب نوشتی ، با طنز مناسبی که بهش دادی خیلی پست خوبی از آب دراومد.
-رضا آپدیت که میگن تویی؟

ناشناس گفت...

administrator

ناشناس گفت...

آغا!
این چه وضع مسخره ای هست!
تا دیروز نگران (کی میاد) بودیم و امروز نگران (کی میمونه).

ناشناس گفت...

موافق با فلانی!
خوب راست میگه آقا رضا یه عکس رنگی سربالا!با پیرهن رنگ روشن بزن.اصلا هم فضولی نیست!!!

ناشناس گفت...

سلام
گرچه سلامي كه شما كرديد از هزاران مطلب نوشته شده به عنوان يك كامنت با معناتر بوده اماحقيقتش اين است كه كساني دور بر شماست كه ادم حيفش مياد انها را باشما مقايسه كند جدل و بحث منطقي هميشه روزنه هاي تاريك و مبهم را براي ديگران روشن ميكند گرچه ظاهر امر اختلاف را باز تكرار ميكند اما جاي ياوه گويي و بي منطقي در بحث از حيطه افرادي مثل شما بعيد است حقيقتش من قصد شركت در مباحث شما را نداشتم به علت وجود بعصي نخودهاي بي منطقي كه ميدانم خود شما از انها هم در رنج هستي و تحمل انها را براي مردم داري خويش يدك ميكني اين پيام را در تقدير از حضورتان نوشتم كه به ما سر زدي

ناشناس گفت...

اون 2 صدم هم حتما خواب موندند!!