۱۴ اسفند ۱۳۸۷

اهانت آشکار به شیوه رئیس جمهور

چهار سال پیش وقتی احمدی نژاد در جمع مدیران ستادهای غیر مترقبه گفت " زمین زیر پای مومن نمی لرزد " و علت وقوع زلزله را بی ایمانی مردم و خوردن لقمه ناپاک آنها ذکر کرد ، کسی مسئله را زیاد جدی نگرفت . و حتی زمانی که آقای قرائتی دبیر ستاد اقامه نماز در یاسوج در اهانتی آشکار علت وقوع زلزله بم را ندادن زکات خرما دانست ، باز هم مسئله با شوخی و طنز برگزار شد . اما انگار قرار نیست این سخنان غیر کارشناسانه و باری به هر جهت در مسائل مختلف علمی به پایان برسد . دیشب هم آقای رئیس جمهور در دیدار وزرای بهداشت کشورهای اسلامی علت افسردگی را در پاک نهاد نبودن افراد دانسته و می گویند که " انسانهای پاک نهاد هیچگاه افسرده و ضعیف نمی شوند " . ورود غیر کارشناسانه به حیطه مسائل علمی و بیان نظراتی از این دست آنهم از سوی بالاترین مقام اجرائی یک کشور نه فقط توهین آمیز که خطرناک نیز هست .
نکته جالب قضیه این است که جناب ایشان در ادامه همین سخنان و به روال معمول گریزی هم به گذشته پربار ایران زمین می زنند و ضمن بر شمردن نام بزرگان پزشکی ایران ، دنیای پزشکی را از تلاشهای آنها بی نیاز نمی داند . رئیس محترم جمهور اما بر ما معلوم نکردند که پزشکان ایرانی آیا بیماری را همینگونه علت یابی کردند که ایشان می فرمایند ! و اگر اینگونه است که آنها را چه نیازی بود به تحقیق و تفحص در علوم پزشکی ، که این امر هیچ ارتباطی با علم طب ندارد .
حال مضحک نمی شود اگر عنوان کنیم که: جناب رئیس جمهور علت افسردگی افراد آنگونه که تحقیقات پزشکی در چندین سال اخیر نشان داده است یا درونی است و به کارکرد بعضی از غدد مغز بر می گردد و یا بیرونی است و معلول مشکلاتی چون فقر و بیکاری و بی عدالتی و غیره است که متاسفانه در شرایط کنونی در اطراف ما کم نیستند اینگونه افراد .
درک این برخورد دوگانه کمی سخت است که از یک سو پیشرفتهای علمی را در زمینه های مختلف در بوق و کرنا کنیم و از دیگر سو بدیهیات مسلم و محکم علمی را اینگونه به سخره بگیریم ، ریشه تفکر دوم و چراغ روشنگر آن بر همگان معلوم است ، اما این تضاد آشکار کمی گیج کننده است ، آیا کسی هست که ما را روشن کند؟

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رضا.حالت چطوره؟..داری اهانت آشکار میکنی به شیوه درمان ما..فراموش نکردیم...هرگز...

ناشناس گفت...

اقا رضا بهت تبريك ميگم نميدانستم اينقدر به زنان اهميت ميدهيد هشتم مارس را خيلي بها بهش ميديد يعني يه جوري بهش اهميت ميدي كه يا زن ذليلي يا زن دوست خدا كنه زن ذليل باشي چون زن چيز خوبي نيست كه ادم دوستش داشته باشه به هر حال اين هم ميگذرد و اب از اب تكان نميخورد

ناشناس گفت...

آقا رضا باور کن اگه این دفه انتخابش نکنیم و کس دیگه ای بشه رییس جمخور، با توجه به اینکه به قول خودش " محبوب ‏ترین شخصیت در جهان عرب است" احتمالا رهبر دنیای عرب می شود،اون وقت دیگه واویلا.........

ناشناس گفت...

ناراحتمان نکن رضا. نمی دانم چطور سرت از این موضوعات درد نمی آید و تازه این انگیزه را هم پیدا می کنی که سر دیگران را درد بیاوری؟ خدا پدرت را بیامرزد این صورت مسئله را که چند سال است همه از بر شده ایم. تکرار صورت مسئله کمکی به حلش نمی کند فقط سر آدم را درد می آورد و وقت آدم را می گیرد.
بیا تا بنشینیم و صبر پیش گیریم ، دنباله کار خویش گیریم

ناشناس گفت...

امتحانش مجانيه : اگه پاک نهادي هيچ وقت افسرده و غمگين نخواهي شد . اگه غير ازاينه پس درسته .
اين هم يک مسئله منطقي !!