۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

بهترین شغل در عالم هستی


هنوز نشئه سخنان دلنشین رئیس جمهور هستم که تلفن منزل زنگ می زند . الو ... بله بفرمائید ... از بانک مسکن مزاحم می شوم ... در خدمتیم ... آقا چند ماه است که اقساط خودتون را پرداخت نمی کنید ... والا چی بگم ... اینکه جواب نشد ... والا اون موقع که من وام گرفتم به امید اجرای نظام هماهنگ و این حرفا بود ... آقا این مسئله به بانک ربطی داره ؟ ... نه والا اما خوب ...
از دیروز که فهمیدم مهمترین کار در عالم هستی را انجام می دهم احساس غرور می کنم ، حس عجیبی دارم . روبروی مانیتور نشسته ام و زل زده ام به دست بلند شده رئیس جمهور و دهان تمام باز او که لابد همچنان از شغل شریف و مهم و تاثیر گذار معلمی می گوید که دستی از بالای سرم سه قبض سه رنگ را بر میز می کوبد و می گوید صد و نود هشت هزار تومان !گاز...برق ...تلفن...آب هم هنوز نیومده آقا !
برای یک لحظه احساس کردم قلبم از سمت چپ سینه ام به پائین افتاد ، ته دلم خالی شد اما چند ثانیه بعد با یادآوری اهمیت شغلم به عنوان مهمترین شغل در عالم هستی حالم بهتر شد و قوت قلب گرفتم .
آقا ککش هم نمی گزه ... می شنوی چی دارم میگم یا خودتو به اون راه می زنی ؟... گل پسرتون کفش و لباس نداره ...پدرم در اومد از بسکه از اینجا و اونجای خرج خونه کم کردم ...شغل قحطی بود ...هر خاک دیگه ای تو سرت میزدی وضعمون بهتر از این بود
صدا از بیرون اتاق می آید و من همچنان در حال خواندن سخنان شیرین دکتر هستم ، رئیس جمهور را می گویم که معتقد است جامعه فرهنگی باید دانشگاهی باشد که از آنجا نور کرامت و بخشندگی ، فداکاری و علم و ایثار به عالم منتشر شود ...همین هم باعث می شود تا سخنان منفی که از بیرون اتاق می آید تاثیری نداشته باشند .
حالا آرامش بیشتری دارم ، سخنان دکتر - رئیس جمهور - قوت قلبی بود برایم ، گور پدر اقساط وام ...گور پدر نظام هماهنگ و افزایش حقوق ... لباس بچه و نقِ نداری به جهنم ... معلم بیچاره پول تو جیبی نداره یعنی چه ... هیچکدام اهمیتی ندارند ... مهم این است که من مشغول خدمت در بهترین شغل عالم هستی هستم !
روزم ...شبم ...شب و روزم مبارک

۲۳ نظر:

فرهاد گفت...

برخورد با انسانهایی که در یک جا جمع شده اند و با هم همسویی می کنند و اهداف مشترکی را دنبال میکنند و هر کدام شخصیت ویژه ای دارند باید بسیار هوشیارانه و ماهرانه باشد که کار هر کسی نیست.

روزت مبارک رضا جان

ناشناس گفت...

از فردا طرح جمع اوری خانه های مجردی در منطقه 12 تهران اغاز میشود

ناشناس گفت...

معلمی شغل انبیاست قدر شغلتان را بدانید به معنویات بیشتر توجه کنید بچه هاچه کفش بپوشند چه نپوشند بزرگ می شوندویادشان می رود که کفش نداشتنداین جمله یادت باشد که ناراحتم که کفش ندارم یکی را دیدم که پا نداشت یعنی اگر پا نداشته باشی بلطبعکفش هم نمی خواهی بعد هم به این فکر نکن که 157هزار تومان حقوق می گیری به این فکر کن که 157 هزار دانش اموز تربیت میکنی که بعدا ممکن است نانوا شوند و نان مفتی بهت بدن قصاب بشن و به معلم قدیمی شان گوشت مفتی بدن یا همان کفاش بشن و کفش مفتی به معلم قدیمی بدن خدا را چه دیدی زدو شاید یکی از شاگردات رییس جمهور شد و از اب و نون و کفش و گوشت مهمتر بهت داد اره دستت را بوسید انوقت دیکه دست تبرکی میشی و به همه میگی بابا من از رییس جمهور هم بالاترم اخه اون دستم بوسید حالا شما بگنید حیف نیست معلمی را با مادیات قاطی کنی با کفش قاطی کنی با نون قاطی کن معنویت را عشق است معلمزاده خوشبخت

ناشناس 2 گفت...

این ناشناس پاک دیوانه شده

فرهاد گفت...

یه معلم!
خواستم عرض کنم که : ما معلمی را شغل نمی دانیم . معلمی برای ما عشق است
از ما تقدیر کردن هدیه دادن در روز معلم نیست. بگذارید ما با عشقمان زندگی کنیم،
شغل اصلی ما مشاوره در امر خرید و فروش و اجاره ی مسکن است . دلالی خرید و فروش اتومبیل است . شغل ما راننده ی کمکی تاکسی تلفنی است . ما بعد از ظهرها و روزهای تعطیل در بازارهای عمومی بساط پهن می کنیم . در میدان شهر همراه با کارگران ایرانی و برادران افغانی به انتظار پیمان کارها می نشینیم، سی دی مجاز می فروشیم، شغل ما این هاست،شغل ما معلمی نیست. معلمی برای ما عشق است . ما اصلاً فکر گردش و تفریح و مسافرت و ... را از مخیله ی مان هم نمی گذرانیم، اگر لازم باشه کلیه ی مان را هم می فروشیم . قرار نیست در این مملکت معلم ها هم مثل کارکنان سایر ادارات زندگی کنند(بیمارستا،ورزشگاه و...اختصاصی با همه امکانات و پذیرش رایگان داشته باشن...ما عاشقیم و همین.

جلال گفت...

یادمان باشد
من وتو
حرفی اگر داریم
ازجنس شعله یا چراغ
امضامعلم دارد و
میراث ماندگار اوست
روزت مبارک

انسانکده گفت...

اول که روزت مبارک . دوم یادته معلمم بودی ؟ دبیرستان امام صادق . یادش به خیر هر چند اون موقع یه کم مغرور بودی ولی همه بهت احترام می ذاشتیم . من که علیرغم اینکه بعضی وقتا چخس بازی در می آوردم ولی حسابی دوست داشتم . یادمه کمتر جغرافی درس می دادی بیشتر سعی می کردی بیشتر سعی میکردی مرزهای بسته ای که تو ذهنمون شکل گرفته بود نشونمون بدی . راستی ببخشید بعضی وقتا هم پشت سرت می گفتم عصا قورت داده ولی محض شوخی بود آخه اون موقع هر کی همیشه اتو کشیده بود یه کم برا ما عجیب غریب بود !!!
به هر حال افتخار می کنم که معلمم بودی .
روزت مبارک

ناشناس 3 گفت...

ناشناس احمق است.(اين يك تعريف است)
-به معنويات توجه نكن
-فقط در فكر خودت نباش
-ما كه نديديم معلم ريس جمهور چيزي بشه
-اگر فكر مي كني حقيقت را مي داني براي دانش آموزانت سخنراني نكن

ناشناس گفت...

روزت مبارک آقا معلم با اینکه کلی قسط عقب افتاده داری
روزت مبارک آقا معلم با اینکه بچه ات کفش نیاز داره
روزت مبارک آقا معلم که اگه هر کاره دیگری می شدی وضعت بهتر بود
روزت مبارک آقا معلم
معلمی بهتر شغل دنیاست
روزت مبارک

نسيم گفت...

سلام اقا معلم
روزت مبارك اقا معلم
به قول خودت (هفته ي بي نوايان)
بي خيال قرض وقوله ها...بروبه زندگي بخند همونطوري كه هميشه ميخنديدي............روزت مبارررررررك

کتاب سرای اذری گفت...

کتاب سرای آذری

آماده خدمت رسانی درجهت نشر فرهنگ وعلم به همشهریان گرامی/. شما با هر

نوع سلیقه وفکر که باشید می توانید کتاب خود را از این فروشگاه تهیه فرمائید. / در

ضمن سفارشات شما نیز پذیرفته می شود./

آدرس:دهدشت-خ شریعتی/گاراژ سابق بهبهان

هلیا گفت...

سلام رضا
با تاخیر روزت مبارک
تا بعد

نسیم گفت...

درتمام تردیدهاوشایدهاهم بدان
تنها تویی که بایدی
تنهاتو..
حتی به خودت هم دل مبند
میرسدروزی که حتی
نگاهت رانمیشناسی
به جزحظورتو
هیچ چیز این جهان بی کرانه راجدی نگرفته ام
حتی عشق را.....
کاش امروزهرگزتموم نممیشد...کاش

ناشناس گفت...

آيا ايراني‌ها مردم با انصافي هستند؟ ـ از وبلاگستان
نویسنده وبلاگ «باانصاف» در مطلبی آورده است: اين‌كه ما ايراني‌ها مردم با انصافي هستيم يا نه را مي‌توان با نگاهي به روابط روزمره و گفتار اطرافيانمان دريافت؛ براي نمونه به موارد زير توجه فرمایيد:

1ـ شما توانايي اداره خانواده چند نفره خود را نداريد و حتي از تنظيم يك برنامه كوتاه مدت چگونگي خرج و مخارج منزل عاجزيد. اولويت‌هاي زندگي خود را نمي‌دانيد و تنها از روي عادت و احتمالا چشم و هم‌چشمي خريد کرده و يا مسافرت مي‌رويد. هميشه هم موجودي پس انداز شما به سمت صفر ميل مي‌كند.
در جمع دوستان و همكاران، چنان از مشكلات اقتصادي كشور و دنيا سخن می‌گویید و راهکار مي‌دهيد كه آدام اسميت مرحوم نيز بايد پيش شما لنگ بيندازد.

2- شما توانايي كنترل فرزندان خود را در رفتار، پوشش ظاهري، اخلاق، تحصيل و ... نداريد. فرزندان شما به طور كامل تحت تأثير دوستانشان و مد هستند. در منزل شما، پخش برنامه‌هاي مفيد ماهواره‌اي از قبيل آخرين شوها، فشن‌ها و فيلم‌ها 24 ساعته بوده و در اوقات فراغت خوابيده و يا غذا مي‌خوريد.
در جمع دوستان و همكاران، ساعت‌ها درباره مشكلات فرهنگي و نامناسب بودن برنامه‌هاي تربيتي مدارس داد سخن مي‌دهيد و آموزش و پرورش را عامل اصلي لاقيد بودن فرزندان خود مي‌دانيد.

3ـ شما آدم با معرفتي هستيد و دست‌کم هفته‌اي يك بار، باید تلفني از حال دورترين اقوامتان باخبر شويد؛ البته از تلفن اداره و محل كار. به دليل حسن انجام كار و مقبوليت نزد رئيس ضمن گرفتن مأموريت به انجام كارهاي شخصي (پرداخت قسط بانك، سر زدن به مدرسه بچه‌ها، رفتن به مراسم ختم فاميل و ... ) مي‌پردازيد.
در جمع دوستان و همكاران، با برشمردن مشكلات ادارات و سازمان‌هاي كشور، از بي‌توجهي به بيت‌المال گله كرده و وضعيت كنوني را اصلاح‌ناشدنی مي‌دانيد.

4ـ شما آدم باسواد و تحصيل كرده‌اي هستيد و با مدرك ممتاز ديپلم البته به دليل شايستگي‌ها و كمي هم سفارش بابا و دايي و عمو و ... در يك سازمان دولتي مشغول به خدمتيد و باز به دليل همان شايستگي‌ها يك پست ناقابل گرفته‌ايد. البته تحصيل را نيز فراموش نكرده و به تازگي ضمن خدمت در دانشگاه آزاد، واحد كيش يا قشم غیر حضوري به فراگیری علم مشغوليد.
در جمع دوستان و همكاران، پارتي بازي را مشكل حل ناشدنی كشور دانسته و ضمن برشمردن مثال‌هايي از آن تنها راهکار را شايسته سالاري مي‌دانيد.

5ـ شما به دليل سرعت بالا و سبقت غير مجاز توسط پليس متوقف مي‌شويد، با گذاشتن دو هزار توماني بين دفترچه مدارك جريمه نمي‌شويد. براي مجاز كردن ساخت و ساز غير مجاز به دربان تا رئیس شهرداري عيدي مي‌دهيد. برای كار خير درصدي از وام بانك را در اختيار كارشناس بانك مي‌گذاريد.
در جمع دوستان و همكاران ادعا مي‌كنيد همه جا براي گرفتن حقتان نيز بايد رشوه دهيد و توي اين مملكت هيچ كار قانوني! بدون رشوه انجام نمي‌شود.

6ـ ...
قضاوت با انصاف بودن ما ايراني‌ها به عهده شما!

ارام گفت...

نوم خش كلگه ويرونه!

ناشناس گفت...

معلمها حسودند متاسفانه نمی توانند شاهد باشند که شاگردانی که قبلاً زیر دستشان بودند الان چه وضعیت مالی ، اجتماعی و ... دارند شان خودشان را خودشان پایین می آورند مگر حقوق کامندان سایر وزارتخانه ها چقدر است بغیر از چند وزارتخانه و یا شرکت ... اما در همه محافل و مجالس فقط حرف از بیچارگی و بدبختی می زنند . دوستی می گفت خیلی دلم می خواست چند معلم را کنار هم ببینم و از مشکلات و معضلات جامعه بگویند اما جز وضعیت حقوقی خود هیچ حرفی ندارند . معلم گفتند معلمهای قدیم چه رنج و مرارتی می کشیدند در بدترین روستاهای کشور و آنوقت معلمی عشق بود و علاقه .........
اگر من کاره ای بودم سخت ترین گزینشها را در وضعیت فعلی برای معلم ها و نیروهای انتظامی قرار می دادم . هم معلم معلم قدیم و هم ژاندار ژاندار قدیم .... می دانم الان داد می زنید که معش فلان است و فلان اما کمی انصاف به خرج بدهید که اگر حقوقتان را ده برابر هم بکنند چه بازدهی در جامعه دارید فقط پول مفت می خورید و حرف مفت می زنید .....

ناشناس گفت...

در متن فوق معش = معاش درست است

رضا افشاري گفت...

رئيس جمهور راست ميگن ولي شما باور نكن
معلمي شغل انبياست و انبيا هم كه هميشه خدا بيكار بوده اند

bbgoal گفت...

جالب بود.کامنتها هم بسیار خواندنی بود.بخصوص ناشناس دوم که کامنتش فوق العاده بود.همان که بعدی نوشته بود دیوانه شده!در ضمن با همۀ این اوصاف،روزتان مبارک.چند سال معلم بودم و قشنگ ترین لحظات کاریم را پای تخته تجربه کردم.شغل قشنگی است هر چند اعصاب و روان و جسم آدم را تحلیل می برد.

زيبا گفت...

سلا اقا معلم
اول روزت مبارك حالا با همه بد بختيا كه خودت گفتى
اما زندگى همينش خوبه

بذار اون گل پسرت پا برهنه باشه خب مگه چيه؟؟؟؟
اگه نق زد بگو ميخواستى با كفش از شيكم مامانت بياى بيرون كه ما هم بفهميم تو عادت دارى به كفش.....
تو فقط به اين فكر كن كه چه شغل شريفى دارى
به اين فكر كن كه اون اقاى نا شناس گفته شاگردات در اينده قراره نونوا و قصاب بشن فكر كن، پس چرا اين همه زحمت درس خوندن كشيدن....گوشتو شقه كردن كه سواد نميخواد نه؟؟؟؟؟
با اين همه روزت مبارك حتى اگه رييس جمهور هم نگه كارت مثل انبياست

ناناش گفت...

اینا ؟
چیزه ؟
اره دیگه
خدا شاهده هیچ مشکلی نیست
فقط مسئله اینه که .......

فرشته گفت...

درود بر شما
من روز معلم رو به کسی تبریک نگفتم
چون معتقدم روز مرگ کسی رو گرفتن روز معلم اعلام کردن یه جور توهین به نفس کشیدنشون
از اینکه اوضاع معلمها از حیث مالی خیلی بد هست می دونم
چند معلم داریم تو فامیل
و اگه شغل دوم نباشه که دیگه بدتره
امیدوارم اوضاعتون خوب بشه
گرچه می دونم نمی شه
خوش باشید و همه ی روزها براتون مبارک باشه

ناشناس گفت...

معلم من روزت مبارررررررررررررررررررررررررررررررر

ررررررررررررررررررررررررررررررررررر

رررررررررررکککککککککککککککککککککککک

ککککککککککککککککککککککککککککککککککک

کککککککککککککککککک
.............

.....................
.................
............
.........
.....
...
..
.
..
...
.....
........
.............
................
......................
.............................
..................................