۴ مرداد ۱۳۸۹

ساسی مانکن گوش می کنی یاد احمد زید آبادی می افتی و دلت می گیره

«اگر کسی از من بپرسد چرا در انتخابات ریاست جمهوری آقای کروبی را بر آقای موسوی ترجیح می‌دهم صریح و صادقانه پاسخ خواهم داد: به علت دیدارش با ساسی مانکن». +
این جمله ای است که احمد زید آبادی روز سه شنبه 29 اردی بهشت و پس از آنکه ساسی مانکن خواننده زیر زمینی با مهدی کروبی دیدار کرد ، در یادداشتی عنوان کرد ، دیداری که با تمسخر مخالفان و اعتراض جمعی از همراهان مهدی کروبی همراه شد .
پی نوشت : «در این چارچوب است که دیدار مهدی کروبی با ساسی مانکن مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند. قاعدتا ساسی مانکن از نقطه نظر فردی نیازی به دیدار با مقام‌های رسمی و کاندیداهای ریاست جمهوری را ندارد، اما اظهار شگفتی برخی محافل سیاسی از دیدار یک کاندیدای ریاست جمهوری با او در حقیقت، توهین به حقوق شهروندی همه ما ایرانیان است».
پی نوشت دو : ترانه جدیدی از ساسی مانکن گوش می کنم و اتفاقن چند بار دیگر هم گوش می کنم و پیشنهاد می کنم که شما هم گوش کنید .

رافت

با یک درجه تخفیف به اعدام محکوم شد !

۳ مرداد ۱۳۸۹

فصلی در باب اثرات موسیقی و مجازات آن نی زن مفلوک در پیشگاه یکی از بزرگان استان ک - ب

نقل شده که در مجلسی که یکی از بزرگان استان ( بزرگ هم به سبب جایگاه و هم به سبب های دگر) در آن حضور داشت ، بخت برگشته ای شروع به نواختن نی کرد ، بزرگِ مجلس از این حرکت برآشفت و فرمود که بگیرید مطرب پدر سوخته را و آلت مطربیش را در فلان جایش - فلان جا که معرف حضور همه هست ؟ - فرو کنید . بنا به اظهارات شاهدان عینی آلت مطربی به فلان جای نی زن بخت برگشته فرو نشد اما زیرکی می گفت باز بخت با طرف یار بود که سازش نی بود و قابل تحمل و مثلن ویولون سل نبود یا مشابه آن و الا چه بروز مطرب بیچاره می آمد ، الله اعلم !
پی نوشت : وی - آیت الله ملک حسینی نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان - در ادامه افزود :
بچه ها اکنون به فکر مرگ پدر هستند و به باباهای خود فحش می دهند و این از اثرات موسیقی در خانواده هاست.
پی نوشت دو : آیت الله ملک حسینی قبل از جمله مذکور که در جمع پرسنل شرکت برق استان در یاسوج بیان شده بود ، فرمودند : موسیقی در هر خانه ای رفت نفاق ایجاد می کند و مهر و محبت را از خانه ها می گیرد . خبرگزاری ایلنا
پی نوشت سه : قضیه آن بزرگ و نی زن بخت برگشته مربوط به دوره قاجار نیست ، همین چند سال پیش اتفاق افتاد

۲ مرداد ۱۳۸۹

دور هم نشستیم به بهانه سالمرگ شاملو

یک دهه از مرگ شاملو گذشت و این بهانه ای شد برای روح افسرده ما تا شبی دور هم جمع شویم و شاملو بخوانیم . عِرض خود نبردیم و زحمت مجوز گرفتن هم نکشیدیم - که این روزها برای تنفس هم لازم است - و شب گذشته در خانه یکی از دوستان ، پنجاه نفری جمع شدیم و شاملو خواندیم . خوب بود ، اقلن کم برای روح افسرده ما مرهمی بود و هوایی تازه در کالبد مان دماند ( ببخشید اگر چنین فعلی وجود ندارد ) .
پی نوشت : پشیمان شدیم که چرا پیش از این و در این مدتی که گذشت کم کاری کردیم و دور هم جمع نمی شدیم ، مثلن به بهانه سالمرگ هوشنگ گلشیری
پی نوشت دو : با مراجعه به سایت رسمی احمد شاملو همه آن چیزی که قرار است درباره این شاعر بزرگ بدانید را پیدا خواهید کرد ، سایت مرتب بروز شده و آخرین اخبار و مطالب مربوط به شاعر در آن درج می شود . سالشمار زندگی شاعر ، مجموعه آثار ، خوانش اشعار با صدای شاعر از جمله بخش های سایت رسمی احمد شاملو است . در ستون سمت چپ سایت ، لگوی سایت خانه شاعران جهان قرار دارد که پیشنهاد می کنم حتمن از این خانه هم دیدن کنید .

۱ مرداد ۱۳۸۹

یک شعر اورژانسی برای این روزهای رضا، خودم و تو / عبد جنتی

دهانم می جنبد
و قورت می دهم همه چیز را
لقمه را
شعر را
کلمه را
و خنده هایم را
در پس سایه ای مشکوک
که زل زده است
به همه چیزم
حتی چیزم.

دهانم می جنبد
نه گفت و گپی و"هیچ خند و خو"
سیاست هم که پدر و مادر ندارد.

دهانمان را می جنبانیم
و هیچ.......

- نگو که نشخوار می کنیم؟

- دهانتان را می جنبانید
نه شعری
نه خنده ای
نه سرخی گونه ای
از شراب چشم دلبری

- قرن هاست می جنبانیم.......
قرن هاست....

" عبد جنتی "

۱۶ تیر ۱۳۸۹

قلعهِ خیام تسخیر شدنی نیست ، عِرض خود می برید

شاید بتوان از زبان حافظ سخنی دیگر گفت غیر از آنچه منظور خواجه شیراز بود ، یا مثلن تعبیری باژگونه از غزلیات سعدی داشت و مولانا را مصادره کرد ، اما خیام را دیگر نه ... نمی توان ... خیام در هفتاد و چند رباعی همه آنچه را که باید بگوید گفت و رفت . بی سبب در پی تسخیر این آخرین قلعه ،عِرض خود نبرید که زحمتی متوجه این بارو نمی شود .
خیام اگر ز باده مستی خوش باش ...( روی مصرع کلیک کنید و همه رباعیات خیام را بخوانید )
دکتر ولایتی خیام پژوه این روزها : باید خیام را نجات دهیم !

۱۴ تیر ۱۳۸۹

انقلاب ها دو دسته اند

انقلاب ها دو دسته اند ؛ دسته اول انقلاب هایی که فرزندان خود را می خورند ، دسته دوم انقلاب هایی که فرزندان خود را ... آقا اینجا خانواده نشسته ؟!

۱۲ تیر ۱۳۸۹

کمی دیگر جام جهانی

آرژانتین به نیمکت بی مربی خود باخت و بدون در نظر گرفتن تعداد گل ها همان شد که باید می شد .
پی نوشت : وزیر آموزش و پرورش خودمان ابراز امیدواری کرد که برزیل قهرمان جام جهانی شود ، و اگر نشد آرژانتین و خلاصه هرتیمی قهرمان می شود بشود غیر از کشورهای 5+1 ( دنیای اقتصاد به نقل از سایت شفاف نیوز)
نتیجه بازی آلمان - آرژانتین : برنامه ، تاکتیک و دیسیپلین همه جا لازم است ، هم در فوتبال و هم در سیاست
پی نوشت 2 : آلمان امروز هم زیبا بازی کرد و هم حساب شده و مثل همیشه با برنامه و برد امروز هیچ ربطی به حضرت اختاپوس و پیشگویی های او ندارد .
در ضمن : با اینهمه باز هم زنده باد "آرژانتین" و البته هلند دوست داشتنی و محبوب

۱۱ تیر ۱۳۸۹

کمی هم جام جهانی

از حذف برزیل خوشحال نیستم اما از برد شیرین هلند دوست داشتنی سرحالم . فردا اما روز خوبی نیست ، از فوتبال آلمان لذت نمی برم - شاید هم متنفرم - اما از برد آرژانتین با این مربی لمپن هم خوشحال نمی شوم و دوست ندارم لمپنیسم احساسی بر نظم وقاعده غلبه کند . فعلن که حضرت اختاپوس برد آلمان را پیشبینی کرده !
نتیجه بازی برزیل - هلند : رای منفی یا مثبت در شورای امنیت سازمان ملل تاثیری بر نتایج بازی های جام جهانی ندارد .
پی نوشت : یکی اینکه پایان جریان حضرت اختاپوس باید یک علامت تعجب (!) می گذاشتم که فراموش کردم ، و اینکه با وجود احترامی که برای آرمان عزیز قائلم اما باز هم معتقدم که مارادونا یک مربی فکور نیست و سوار بر احساسات مردم آرژانتین عملن مربیگری نمی کند و به قولی این تیم آرژانتین بدون مربی هم یکه تاز هست .
پی نوشت 2 : با همه اینها "زنده با آرژانتین"

۱۰ تیر ۱۳۸۹

مخالفت با حکم اعدام حتی برای مخالف من

سایت اصول گرای جهان نیوز سوال خوبی از میر حسین موسوی و خانم زهرا رهنورد پرسیده است با این مضمون که آیا با حکم اعدام دو متهم بازداشتگاه کهریزک هم مخالفت می کنند یا نه ؟ با این توضیح که خانم رهنورد و آقای موسوی مخالفت خود را با احکام اعدام صادر شده در چند ماه گذشته به صور مختلف نشان داده و اعلام کرده اند .
خواسته همه مخالفان مجازات غیرانسانی اعدام از خانم رهنورد و آقای موسوی هم اعلام موضع در برابر حکم صادر شده - فارغ از مواضع سیاسی - آنهاست .