۹ اردیبهشت ۱۳۸۹

لطفن قبل از غذا سراغ گوگل ریدر نروید

ماجرا از آنجا آغاز شد که امروز ظهر نهار برنج داشتیم با کنسرو ماهی تن . تا غذا آماده شود گفتم سری به گوگل ریدر بزنم . از بخت بلند اولین خبری که دیدم این بود " دلفین های مرده کنسرو ماهی تن می شوند " ! منبع خبرهم مدیرگروه بیولوژیکی دریائی دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه تهران بود که شخصا با دو چشم خودش شاهد ماجرا بود . پدر بیامرز اسم کارخانه کنسروسازی و مارک تن ماهی را هم اعلام نکرد که اقلن کم جایی برای توجیه باقی بماند و این نهار کوفت ما نشود که شد .
خلاصه از ما نصیحت که سر ظهر و موقع غذا هوس گوگل ریدر و مرور اخبار به سرتان نزند که سر بی نهار زمین می گذارید .
نتیجه : بی خبری و عدم اطلاع از اخبار چیز خوبی است ، حداقل حسن آن خوردن نهار با لذت و بدون دغدغه است .

فلامینگوی ایرانی " سهراب و گردآفرید " به بهانه روز جهانی رقص

رقص شاهرخ مشکین قلم و کارین گونزالس را در فلامینگوی ایرانی " سهراب و گردآفرید " ببینید به بهانه روز جهانی رقص. ویدیو
- بیوگرافی شاهرخ مشکین قلم
- درباره شاهرخ مشکین قلم ، کارین گونزالس و فلامینگوی " سهراب و گردآفرید "
" شیر علی مردون " با صدای پروین و رقص شاهرخ مشکین فام . ویدیو
پی نوشت : ۹ آوريل روز تولد ژان ژرژ نوور است كه تحولي عظيم در باله به وجود آورده؛ رقصنده و طراح رقص بزرگ فرانسوي قرن هجدهم در زدودن تجملات اشرافي باله و متناسب كردن آن با روح عصر روشنگري نقشي مهم ايفا كرد. اين روز از سال ۱۹۸۲، به پيشنهاد كميته‌ي بين‌المللي رقص يونسكو، «روز جهاني رقص» نام گرفت.

۸ اردیبهشت ۱۳۸۹

خواب دیدم

خواب دیدم باراک اوباما مرد . مسموم شده بود . در خواب سراغ گوگل ریدر رفتم اما خبری نبود . فکر می کنم بخاطر تماشای مستند ترور برادران کندی ( جان و رابرت ) بود که دیروز دیدم .

۷ اردیبهشت ۱۳۸۹

آگهی استخدام

به تعدادی کارگر جهت شرکت در مراسم اول ماه مه - روز جهانی کارگر - نیازمندیم .

از سخنان شادی صدر برآشفته نشویم

"سنگ اول را کسی بزند که خود مرتکب این گناه نشده باشد " این را مسیح می گوید در روایات بجای مانده ، آن زمان که قرار بود زنی بدکاره سنگسار شود . همه سخن شادی صدر هم چیزی است با همین مضمون . روراست باشیم با خودمان که کدامیک از ما تا به الان با زبان ، دست و یا نگاه عرصه را بر زنی تنگ نکرده و حریم او را در کوچه و بازار ، محل کار یا هر جای دیگر نقض نکرده ایم . برآشفتگی ندارد که اینکار را هم نکرده باشیم به ضرب دست و تشر و نگاه غضب آلود مواظب بیرون نیامدن مچ دست و زیر گلو و تره موی آنها بوده ایم . شادی صدر هم می گوید اینهمه به سخنان این خطیب یا ان واعظ گیر می دهید نگاهی هم به خودتان داشته باشید . به من می گوید ، به ما می گوید . من که نمی توانم سنگ اول را بزنم ، شما را نمی دانم .

فیدل ! great lover

دوران کودکی و سال های سخت مبارزه و این چند سال آخر بیماری را که از عمر با برکت 84 ساله فیدل کم کنیم چیز زیادی باقی نمی ماند مگر اینکه رهبر بزرگ انقلاب کوبا همه روزهای حکومت را به امر خطیر س +ک - س اختصاص داده باشد تا حساب و کتاب درست از آب در بیاید آنهم با احتساب یکی ظهر و یکی شب و گاه به گاه یکی هم صبحانه !
خبر: فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا تاکنون با 35000 زن خوابیده است .
پی نوشت : این وسط معلوم نشد که این خبر توطئه امپریالیسم جهانخوار است برای تضعیف آخرین ستون کمونیسم یا پروپاگاندای کمونیسم است برای نشان دادن قدرت رکن به جامانده ؟!

لرزش

زمین که نلرزید اما دل های زیادی به تاپ تاپ افتاد از اینهمه لرزش

۶ اردیبهشت ۱۳۸۹

مرتیکه سکولار

دعوای زن و شوهریه ، عموی زن تو کوچه داد می زنه مرتیکه سکولار ... لائیک ... ایها الناس این آقا لائیک شده ... سکولاره ...

میان ماه ما تا ماه آنها

رو کم کنی نیست اما تفاوت میان ماه ما تا ماه آنها را به خوبی نشان می دهد . اینطرف ما نامه می نویسیم روی دانه برنج تا بزرگی خودمان را نشان دهیم و کوچکی آنها را ( ممنون از وبلاگ مملکته داریم ؟ بخاطر معرفی لینک خبر) . آنطرف آنها نقشه سه بعدی کامل از جهان درست می کنند که هزار تای آن روی یک دانه نمک جای می گیرد ! آنهم در مدت زمان 2 دقیقه و 23 ثانیه .

۱ اردیبهشت ۱۳۸۹

داغ ننگ بی فروغ بودن

بیچاره کتاب " شعر و شاعران ایران و جهان " ! که همه عمر باید داغ ننگ بی فروغ بودن را بر دوش بکشد .

김정일

خبر رونمائی "김정일" در تهران که اول صبحی آمده بود روی خروجی سایت های خبری + ، تکذیب شد + تا سرخوشی و تعجب من چند لحظه بیشتر نپاید .
김정일 به روایت ویکی پدیا : پیشبینی شده بود که چون رنگین کمان بر کوهستان ظاهر شود و ستاره ای به ستارگان آسمان اضافه شود بدنیا می آید و اینچنین هم شد و جهان به نور وجود او منور شد ( ویکی پدیا - باب 김정일- فصل تولد ).
همه عمر در هواپیما ننشست و جز پکن هیچ جایی را ندید . عاشق سینما توگراف بوده و کلی - بیشتر از بیست هزار - فیلم در آرشیو فیلم خود دارد - قابل توجه عشق فیلم ها - ( ویکی پدیا - باب 김정일- فصل زندگی شخصی ).
مانند همه هم نوعان ش بارها شایعه بیماری صعب العلاج و گاه مرگ ش در رسانه ها منتشر شده و تکذیب می شود ( ویکی پدیا - باب 김정일- فصل شایعه مرگ ).

۲۵ فروردین ۱۳۸۹

شعر"ژاک پره ور" و صدای شاملو

... زنده‏ گى ادامه داره.
زنده‏ گى با بافتنى جنگ كار
با كار جنگ بافتنى جنگ
با كار كار كار
زنده‏ گى
با گورستون.
بخش پایانی شعر "خانواده گی" سروده ژاک پره ور شاعر فرانسوی است که توسط احمد شاملو ترجمه شده . متن کامل شعر و مابقی اشعار پره ور را در اینجا بخوانید و از اینجا با صدای شاملو بشنوید .

از کوبا تا کره شمالی / محض تفریح

در یک طرح آزمایشی جهت همآغوشی با امپریالیسم جهانی ، کلیه آرایشگاه های کوبا - زنانه و مردانه - به بخش خصوصی واگذار شد (لینک خبر - ویدیو).
در همین رابطه : براساس آخرین اخبار درز کرده از کره شمالی ، مردم کره شمالی هم مانند همه مردم دنیا از طریق تنها شبکه تلویزیونی خود برنامه طنز می بینند ، با این تفاوت که در مدت سی سال گذشته این برنامه طنز چند دقیقه ای هیچ تغییری نکرده و در طول هفته از تنها شبکه تلویزویونی کره شمالی پخش می شود، در خبر درز کرده توضیحی درباره اجبار مردم به خندیدن به برنامه مذکور داده نشده است .( لینک خبر همراه با لحظاتی از تنها برنامه طنز تلویزون کره شمالی ).

به کوری چشم دشمنان ده بچه هم کمه

جمعیت کشور رو به پیری می رود،هرم سنی جمعیت وارونه شده و بیش از 40 درصد جمعیت کشور بالای هشتاد سال سن دارند . جمعیت جوان در هرم سنی محو شده است . گروه گروه پیرمردان و پیرزنان در سطح شهر سرگردانند . کمتر کسی پیدا می شود که صدای نوزاد را به یاد داشته باشد، از آخرین تولد در کشور سال های زیادی گذشته است .غم و اندوه ناشی از سالخوردگی در همه جا دیده می شود . در و دیوار شهرها پوشیده از آگهی جوایز ویژه برای تولد فرزند است ، از بیلبوردها تصاویر نوزادهای خندان پخش می شود. تقاضای رئیس جمهور کشور در ویژه برنامه های گاه و بی گاه تلویزیون از مردم و بالا بردن سال به سال و ماه به ماه و روز به روز جایزه نقدی برای زوج های خسته و پیر کسل کننده شده و کمتر کسی دیگر به این سخنان توجه می کند ...
از خواب می پرم ، خیس عرق شده ام و سرم بشدت درد می کند ، اما خوشحالم که این فقط یک کابوس بود . لپ تاپ روشن است ، هنوز هم باور نمی کنم که خواب دیده ام . گوگل را باز می کنم و می نویسم رشد جمعیت در ایران + ساخت سنی جمعیت ایران . خیالم راحت می شود که رشد جمعیت کشور هنوز بالای یک و نیم درصد است ، ساخت سنی جمعیت هم جوان بوده و بالای 40 درصد جمعیت کشور زیر 18سال سن دارند ،ملت هم بدون نیاز به تشویق و ترغیب همچنان در کار زاد و ولد هستند و الحمدلله نمودار افزایش جمعیت ایران همچنان و با شدت تمام سیر صعودی دارد و به زودی و به کوری چشم دشمنان جمعیت کشور به بالای یکصد میلیون هم خواهد رسید ... خواهید دید

۱۹ فروردین ۱۳۸۹

لطفن توریست ها را نکشید

توریست خیلی خوب است . توریست با تروریست خیلی فرق دارد . توریست به خودش بمب نمی بندد و جایی را منفجر نمی کند ، در عوض از کشور خودش مقداری پول می آورد و در کشور ما خرج می کند . پول خوب است و از بمب خیلی بهتر است . با پول خانه درست می کنند اما با بمب خانه ها را خراب می کنند . پس توریست خیلی بهتر از تروریست است .
خبر: چند روز پیش یک توریست آلمانی به منطقه ما آمد ، توریست آلمانی یک سگ داشت . مردم ما که خیلی مهمان نواز بودند شیشه های ماشین او را شکستند ، پول هایش را بردند و سگش را هم با تیر زدند .
راستی : از ورود آخرین توریست خارجی به منطقه ما چندین ده سال می گذرد ...
پیشنهاد : توریست خوب است ٰ لطفن توریست ها را نکشید .